ثبت نام وانت کارا

مزدا وانت یا مزدا سری B یکی از تولیدات قدیمی کمپانی ژاپنی مزدا است که تولید آن از سال ۱۹۶۱ کلید خورد. این خودرو تا سال ۲۰۰۶ روی خط تولید حضور داشت و در قالب شش نسل به دست خریداران در سراسر جهان رسید. نسل چهارم مزدا سری B در ایران با نام مزدا وانت شناخته می‌شود و در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۵ توسط شرکت خودروسازی مزدا و تحت عنوان پروسید یا فورد کوریر روانه بازار شد. این خودرو علاوه بر هیروشیما ژاپن، در بوگوتا کلمبیا نیز مونتاژ می‌شد. همچنین کاربران می توانند ثبت نام وانت کارا را در سایت ایرانی کار بصورت اینترنتی انجام دهند.

وانت کارا در دو تیپ تک کابین و دو کابین تولید و مشتریان بهمن موتور ثبت نام خودرو را در سامانه ایرانی کار انجام می دهند.

وانت مزدا یکی از معدود خودروهای کوچک تجاری موجود در کشورمان است که در کنار دیگر وانت ژاپنی یعنی نیسان آبی جونیور، سهم نسبتا بسزایی در صنعت حمل‌ونقل کشور، به ویژه در عرصه حمل‌ونقل کالاهای روستایی، دامپروری و غیره ایفا می‌کند. در ادامه مطلب نگاهی به مشخصات ظاهری، فنی و شرایط بازار مزدا وانت گروه بهمن در کشور خواهیم انداخت.

در حال حاضر خودرو مزدا وانت در هر دو مدل دو و تک کابین فقط به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲ لیتر مجهز شده است که حداکثر قدرت این خودرو برابر با ۱۱۱ بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن نیز معادل ۱۷۱ نیوتن متر در بازه ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ خواهد بود.

استاندارد آلایندگی این موتور نیز به یورو ۵ ارتقا یافته است. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی به همراه کلاچ تک‌صفحه‌ای با فنر دیافراگمی وظیفه انتقال قدرت به محور چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. شاسی مزدا وانت از نوع نردبانی بوده که در آن بدنه به صورت جداگانه روی شاسی سوار می‌شود.

آموزش ثبت نام وانت کارا تک کابین و دوکابین بهمن موتور

سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب به همراه فرمان هیدرولیک و سیستم تعلیق جناغی فنر لول جلو، سیستم تعلیق عقب فنر تخت، ظرفیت حمل بار ۶۰۰ کیلوگرم در مدل دو کابین و ظرفیت حمل بار حدود یک تن در مدل تک کابین، از دیگر مشخصات فنی مزدا وانت کارا ۲۰۰۰ به شمار می‌آیند. ناگفته نماند که مزدا وانت با پیشرانه ۱۷۰۰ سی سی به‌روزرسانی شده خودروی پیکان نیز به مشتریان ارایه شد.

ثبت نام وانت کارا

تیپ دوم وانت کارا از یک موتور ۲.۰ لیتری بهره‌مند شده است که قادر است حداکثر توان ۱۱۹ اسب بخار و گشتاور خروجی ۱۷۰ نیوتن متر را تولید کند. این تیپ نیز از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کند و کمی قدرتمند‌تر از تیپ قبل است و تاحدودی می‌توان آن را جایگزین تیپ دانست. چرا که تولید مدل ۱.۷ لیتری اکنون متوقف شده است و مدل‌های تولیدی اکنون همه ۲.۰ لیتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up