سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات

سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات: بانک توسعه صادرات ایران شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، مدیریت سرمایه‌گذاری و کارگزاری بورس، همچنین ارائه تسهیلات بازرگانی فعالیت می‌کند. بانک توسعه صادرات ایران ۱۹ تیر سال ۱۳۷۰ با هدف اعطای تسهیلات خرد و کلان به بازرگانان ایرانی تأسیس شد. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد. این بانک را به عنوان یک بانک دولتی، تخصصی و توسعه ای در حوزه تامین مالی صادرات و به عنوان اگزیم بانک ایران می شناسند.

سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات

یکی از دستاوردهای گرانقدر پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس بانک توسعه صادرات ایران است که ایفای نقش بانک صادرات-واردات ایران (EXIM ) را بر عهده دارد.
لزوم وجود سازمانی در کشور که بتواند کمبود یک نهاد مالی معتبر و موجه در بخش صادرات ـ واردات کشور را بر طرف سازد، یکی از نکاتی است که تا زمان پیروزی انقلاب، کم اهمیت تلقی گردیده بود.
رفع این نقیصه از ابتدای تدوین قانون عملیات بانکی بدون ربا در ایران، مطمح نظر مقامات اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بر اساس آن در تاریخ 1370/4/19 بانک توسعه صادرات تأسیس شد و عملاً از شهریور ماه 1371 آغاز به کار کرد و از آن هنگام، در راستای پیشبرد اهدافی که بانک بر عهده داشت، با کارکنان و کادری متخصص و ورزیده، در خدمت صادرات کشور قرار گرفت.
فرآیند عملکرد این بانک در طول سالهای گذشته نمایانگر این واقعیت است که بانک از طریق توجه به سرعت و دقت در روند کار، موجبات جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود را فراهم ساخته و علاوه بر آن، اعتماد بانک‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را نیز به خود جلب نموده است. امکانات بالقوه تولید و صدور کالا در کشور، می‌تواند با اتکاء به خدمات مالی و جانبی بانک تخصصی توسعه صادرات ایران به فعل در آمده و به جایگاه شایسته خود در بازارهای جهانی دست یابد.
سرمایه بانک توسعه صادرات ایران در پاییز 1399 مبلغ 35.567 میلیارد ریال می باشد.
نگاهی به برخی از اهداف و مقاصد بانک توسعه صادرات ایران و سوالات آزمون
رسالت این بانک با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها است. لذا در راستای رسالت فوق، بانک توسعه صادرات ایران موضوعات زیر را دنبال می‌نماید:
اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صادراتی
تضمین اعتبارات صادراتی و صدور ضمانتنامه عهده بانکها و مؤسسات مالی داخلی و خارجی برای اعطای تسهیلات مالی به فعالیت‌های صادراتی.
اعطای تسهیلات سرمایه‌ گذاری برای پروژه‌های صادراتی در داخل و خارج از کشور.
اعطای تسهیلات صادراتی به خریداران کالاها و خدمات صادراتی کشور به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بانکها و مؤسسات مالی معتبر سایر کشورها.
اعطای اعتبارات وارداتی به واردکنندگان داخلی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای تبدیلی جهت صادرات و همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز.
اعطای تسهیلات و انجام هر گونه عملی که موجب ارتقاء کیفیت و بالا بردن وضعیت رقابتی صادرات کشور می‌شود.
تأمین مالی مجدد تسهیلات اعطاء شده برای تولید داخلی به منظور امور صادراتی به خریداران و صادرکنندگان داخلی .
انجام عملیات کارگزاری نظیر کارگزاری اجرای قراردادها و موافقت‌نامه‌های بازرگانی و تجاری با دیگر کشورها و انجام هر گونه معاملات ارزی .
ارایه خدمات مشورتی و اطلاعاتی به صادرکنندگان و سایر مراجع ذیربط در امور صادراتی کشور.
اعطای تسهیلات لازم جهت حمایت و پیشبرد صنعت حمل و نقل و توریسم، بازاریابی، شرکت در مناقصات صادراتی، صدور گواهینامه کیفیت و مبدا کالا و همچنین اعطای تسهیلات به منظور توسعه و گسترش صنایع دستی برای صادرات و نیز به مؤسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور تشویق امر تحقیق در توسعه صادرات .
افتتاح و نگهداری حسابهای بانکی، خرید و فروش اوراق بهادار و اسناد معتبر تجاری، تنزیل و تنزل مجدد، تضمین اوراق و اسناد بازرگانی، چک برات و بروات ارزی، قبول پرداختهای بانکی و حوالجات تلگرافی، خرید و فروش ارز و مسکوکات طلا و نقره، دریافت و پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی و به طور کلی سایر اموری که بانک برای انجام فعالیت‌های صادراتی لازم بداند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران

بانک توسعه صادرات ایران یکی از بانک‌های دولتی کشور می‌باشد که به صورت غیر حضوری و اینترنتی، اقدام به جذب نیرو می‌کند. برگزاری آزمون استخدامی این بانک هم به صورت داخلی و هم با استخدامی سایر دستگاه‌های اجرایی، صورت میگیرد. در صورت برگزاری آزمون همزمان با سایر دستگاه‌های اجرایی، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و در صورت برگزاری آزمون به صورت داخلی، باید به سایت بانک به آدرس edbi.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران

داوطلبان ابتدا باید به سامانه آزمون استخدامی، بنابر سایت مجری برگزاری آزمون به آدرس www.sanjesh.org و یا سایت مختص بانک به آدرس edbi.ir مراجعه کرده و‌ گزینه استخدامی بانک مورد نظر را انتخاب کنند. سپس گزینه ثبت‌نام کاربر حقیقی را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نظر و عکس پرسنلی را بارگزاری کنند، نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را دریافت و وارد کرده، فرم تقاضانامه ثبت‌نام را تکمیل و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنند و در مرحله آخر کد رهگیری را دریافت کنند.

شرایط عمومی استخدام بانک توسعه صادرات ایران

نداشتن سابقه محکومیت قضایی که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد و همچنین عدم محکومیت به فساد اخلاقی.
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان.
اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
داشتن سلامت جسمانی و‌ روانی و توانایی کامل جسمانی طبق تایید دایره بهداشت بانک جهت انجام وظایف شغل مورد نظر.
نداشتن تعهد انجام کار به صورت رسمی و پیمانی، در سایر سازمان‌ها و موسسات وابسته به دولت.
عدم اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات.

شرایط اختصاصی استخدام بانک توسعه صادرات ایران

تاریخ کارت پایان خدمت یا معافیت دائم قانونی، باید یک روز قبل از تاریخ ثبت‌نام آزمون استخدامی باشد.
مدرک تحصیلی فرد متقاضی برای ثبت‌نام در آزمون جهت اشغال در رده شغلی کارمندی، باید حداقل لیسانس باشد.
حداقل معدل فرد متقاضی برای ثبت‌نام باید ۱۵ باشد.
افراد متقاضی برای استخدام در رشته محافظت، باید حداقل مدرک دیپلم، حداقل ۱۷۵ سانتی متر قد و کارت پایان خدمت دائم را داشته باشند.
فرد متقاضی استخدام در رده شغلی رئیس بانک یا معاون در شعبه های بانک توسعه صادرات، باید ۵ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک توسعه صادرات ایران

داوطلبان استخدام بانک توسعه صادرات ایران از نظر سنی باید دارای شرایط وضع شده باشند:
داوطلبان دارای مدرک دیپلم حداقل ۲۰ سال سن و حداکثر ۲۵ سال سن را داشته باشند. داوطلبام دارای مدرک فوق دیپلم حداکثر ۳۰ سال سن، متقاضیان دارای مدرک لیسانس حداکثر ۳۵ سال سن، داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس حداکثر ۴۰ سال سن و متقاضیان دارای مدرک دکتری حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

مدارک مورد نیاز استخدام بانک توسعه صادرات ایران

مدارک مربوط و مورد نیاز استخدام بانک توسعه صادرات ایران به شرح زیر می‌باشد:
بارگزاری فایل اسکن شده عکس ۴*۳
بارگزاری تصاویر شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات
بارگزاری کارت ملی به همراه کپی پشت و رو
بارگزاری سوابق تحصیلی و آخرین دوره تحصیلی
بارگزاری مدارک مربوط به محل سکونت و اطلاعات فردی
بارگزاری مدرک مربوط به کارت پایان خدمت و معافیت دائم

‌چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات مطلع شویم؟

بانک توسعه صادرات مدت‌هاست استخدامی نداشته است، اما در صورت نیاز در سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری آزمون می‌کند. ممکن است این بانک همراه با آزمون استخدامی سایر دستگاه‌های اجرایی، آزمون خود را برگزار کند که در این صورت داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند از زمان برگزاری آزمون مطلع شوند، همچنین امکان دارد از طریق سایت بانک نیز برگزار شود که در این صورت متقاضیان باید به ادرس سایت edbi.ir مراجعه کرده و با اطلاع از فراخوان‌ها و دفترچه عمومی، اطلاعات مورد نظر را کسب کنند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات شامل دروسی چون زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، قانون اساسی و دانش اجتماعی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و زبان و ادبیات انگلیسی می‌باشد. منابع تخصصی نیز شامل دروس اصول حسابداری، اقتصاد خرد و کلان، پول و ارز و بانکداری، رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، قانون تجارت و حقوق مدنی می‌باشد. منابع اختصاصی بر اساس رشته های مختلف، متفاوت می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران

آزمون استخدامی بانک توسعه صادرات ایران ممکن است از طریق سایت مختص بانک به آدرس edbi.ir برگزار شده که در اینصورت افراد داوطلب استخدام در رده های شغلی مختلف مانند رئیس شعبه، متصدی امور بانکی، حراست و نگهبانی، کارشناس امنیت و کارشناس امور شعبه می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و در صورت برگزاری این آزمون از طریق سایت سنجش، داوطلبان باید به سایت سنجش و آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کرده و‌ ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک توسعه صادرات شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …