سوالات استخدامی بانک ملت

سوالات استخدامی بانک ملت: بانک ملت شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که با ۱۴۴۸ شعبه در سراسر ایران فعالیت می‌نماید. این بانک در سال ۱۳۹۶ در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی، منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی، رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داد. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۵٫۰۰۰ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است. پرداخت ملت، در بین ۱۵۰ شرکت برتر جهان در حوزه پرداخت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ رتبه ۲۳ و در خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
پس از انقلاب ۵۷ و در پی ملی شدن تمامی بانک‌های کشور توسط شورای انقلاب، با ادغام بانک‌های پارس، عمران، فرهنگیان، داریوش ، تهران، تجارت خارجی، اعتبارات تعاونی و توزیع، بین‌الملل ایران، بانک ایران و عرب و بیمه ایران، در خرداد ۱۳۵۸ با سرمایه اولیه ۳۳ میلیارد ریال تأسیس شد. هم‌اکنون دولت با ۱۶ درصد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت با ۶ درصد و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۵ درصد سهام، از مالکان اصلی آن بشمار می آیند. شعبه مرکزی بانک ملت در تهران قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس تهران معامله می‌شود.
سوالات استخدامی بانک ملت
سوالات استخدامی بانک ملت
بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 207042 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.
مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملت

بانک ملت برای تکمیل نیروی انسانی و کادر اداری و اجرایی، آزمون استخدامی را برگزار می‌کند. افراد متقاضی برای استخدام در این بانک و در رده های شغلی مختلف باید به سایت مجری این آزمون به آدرس bankmellat.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. بانک ملت در سال ۱۴۰۱ فراخوان استخدام در رده شغلی بانکدار را در این سایت ارائه داده است. افراد متقاضی پس از ثبت‌نام و شرکت در آزمون، در صورت قبولی و داشتن شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، می‌توانند در این نهاد شروع به کار کنند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملت

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی این بانک، ابتدا باید وارد سایت bankmellat.ir شده و گزینه آزمون استخدامی بانک ملت را انتخاب کنند. سپس کد ملی و شماره شناسنامه را وارد فیلد مورد نظر کرده و فرم اینترنتی اطلاعات فردی و تحصیلی را تکمیل کنند. پس از آن، عکس ۴*۳ خود را بارگزاری کرده و با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کنند. سپس شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کرده و پس از انجام تمامی این مراحل، کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون نزد خود نگه دارند.
نکات مهم در خصوص استخدام در بانک ملت
داوطلبانی که در آزمون استخدامی نمره قابل قبول را کسب کرده‌اند، اگر دارای شرایط عمومی مندرج در دفترچه عمومی نباشند، در هر مرحله از استخدام باشند، پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.
قبولی در آزمون کتبی به معنای استخدام فرد نمی‌باشد، بلکه او باید در مصاحبه حضوری و همچنین مراحل بعد نیز قبول شود و سپس بعد از بررسی شرایط داوطلبان و بسته به اولویت و نیاز هر شهر، استخدام صورت می‌گیرد.
اگر فردی با مدرک تحصیلی بالاتر، در مقاطع پایین‌تر شرکت کرده باشد، از ادامه روند استخدام محروم خواهد شد.

شرایط عمومی استخدام بانک ملت

فرد باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
کارت پایان خدمت و معافیت دائم را داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
از توانایی لازم برای انجام کار در شغلی که در آن استخدام می‌شود را داشته باشد و همچنین از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، تعهد خدمت به صورت پیمانی و رسمی نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک ملت

افراد متقاضی باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را داشته باشند که تاریخ فارغ التحصیلی آن‌ها باید قبل از تاریخ برگزاری آزمون باشد.
داوطلبان باید تعهدی محضری مبنی بر عدم درخواست جابجایی محل خدمت به مدت حداقل ۱۵ سال، ارائه دهند.
حداقل معدل کل مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ۱۴ و برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ در نظر گرفته شده است.
متقاضیان استخدام، باید ساکن و بومی شهر مورد تقاضا برای استخدام باشند.
متقاضیان دارای مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مورد قبول برای استخدام هستند.

شرایط بومی بودن داوطلب

متقاضی باید در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشد و یا متولد آن شهر باشد.
داوطلب باید حداقل دو سال در شهر مورد تقاضا برای استخدام، مقطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان را به صورت پیوسته گذرانده باشد.
حداقل یک تا دو سال به صورت پیوسته، سابقه پرداخت حق بیمه بابت کار در محل معین در شهر مورد تقاضا را داشته باشد.
متقاضی باید حداقل دو سال قبل از برگزاری تاریخ آزمون، به صورت پیوسته در محل مورد تقاضا سکونت داشته باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک ملی

افراد متقاضی استخدام در بانک ملت باید از لحاظ سنی شرایط زیر را داشته باشند:
افراد داوطلب استخدام دارای مدرک دیپلم حداقل ۲۰ سال سن و حداکثر ۲۵ سال سن را داشته باشند. داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم، حداکثر ۳۰ سال سن، افراد متقاضی دارای مدرک لیسانس حداکثر ۳۵ سال سن، داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس حداکثر ۴۰ سال سن و اشخاص دارای مدرک دکتری حداکثر ۴۵ سال سن را داشته باشند.
نکته: فقط متقاضی شغل همیار حفاظت می‌تواند با مدرک دیپلم استخدام شود.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملت

مدارک مورد نیاز برای استخدام در بانک ملت به شرح زیر می‌باشد:
فایل اسکن شده عکس ۴*۳
اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات
اصل کارت ملی به همراه کپی پشت و رو
کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم
ارائه اطلاعات مربوط به محل سکونت
ارائه اطلاعات فردی
ارائه اطلاعات مربوط به بومی بودن شخص
ارائه اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و مدرک تحصیلی
مشخصات شغل و محل مورد تقاضا

چگونه از زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملت مطلع شویم؟

بانک ملت برای استخدام نیرو و کادر اداری و اجرایی خود، از طریق سایت این بانک به آدرس bankmellat.ir فراخوان استخدامی را ارائه داده و آزمون استخدامی را برگزار می‌کند. داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی و اطلاع از زمان برگزاری آزمون و همچنین ثبت‌نام در آن، می‌توانند به سایت متعلق به بانک ملت مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنما و یا دفترچه عمومی استخدام این بانک، ثبت‌نام خود را شروع کنند.

دفترچه عمومی شامل چه مواردی می‌شود؟

دفترچه عمومی بانک ملت شامل زمان برگزاری آزمون، نحوه برگزاری آزمون، رشته ها و شغل های مورد نیاز برای استخدام، زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی، شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، منابع عمومی و اختصاصی آزمون، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و نحوه دریافت کارت آزمون می‌باشد که داوطلبان با مطالعه کامل این دفترچه می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به ثبت‌نام را کسب کرده و به راحتی در این آزمون شرکت کنند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک ملت

منابع عمومی شامل دروس زبان و ادبیات انگلیسی، معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، هوش و توانمندی ذهنی، مهارت های هفتگانه، ریاضی و آمار مقدماتی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی می‌شود.
دروس تخصصی نیز شامل سیستم های خرید، توزیع و انبارداری، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، بودجه، حسابرسی، قانون مبارزه با پولشویی، مدیریت بازاریابی، مبانی مدیریت، زبان تخصصی انگلیسی، قانون پولی و بانکی کشور و آمار و کاربرد آن در مدیریت می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک ملت

افراد داوطلب برای استخدام در بانک ملت، در عناوین شغلی مختلف از جمله متصدی امور بانکی، حراست و نگهبانی، کارشناس امور حقوقی، مسئول دفتر، کارشناس امور حقوقی، کارشناس امنیت، رئیس شعبه و کارشناس امور ارزی می‌باشند، باید به سایت مربوط به بانک ملت مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه راهنما، اقدام به ثبت نام نماید. متقاضیان استخدام در بانک، پس از قبولی در آزمون استخدامی و مصاحبه حضوری، باید شرایط و ضوابط عمومی و تخصصی را نیز داشته باشند تا بتوانند در این نهاد استخدام شوند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک ملت شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …