سوالات استخدامی بانک پارسیان

سوالات استخدامی بانک پارسیان، دومین بانک خصوصی ایرانی، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۳۴۸ شعبه بانکداری، به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی ایران شناخته می‌شود. بانک پارسیان در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان دومین بانک خصوصی ایرانی، فعالیت خود را آغاز نمود.

این بانک در سال مالی ۱۳۹۱ درآمدی معادل ۱۰۱ هزار میلیارد ریال کسب کرد و در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های ایران قرار گرفت. بانک پارسیان هم‌اکنون پس از بانک ملی ایران، بانک ملت و بانک مسکن، چهارمین بانک بزرگ ایران بر پایه میزان درآمد سالیانه، به‌شمار می‌آید. آخرین سرمایه ثبت شده این بانک ۲۳/۷۶۰ میلیارد تومان اعلام شده‌است.

سوالات استخدامی بانک پارسیان
سوالات استخدامی بانک پارسیان
بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، ماده(98) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط تأسیس بانک غیر دولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ 1379/09/20 شورای پول و اعتبار تأسیس یافته و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351، قانون عملیات بانکی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانک، در مرداد 1380، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس از انجام تشریفات و ثبت رسمی بانک به شماره 178028 در تاریخ 1380/06/15 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران، به موجب نامه شماره 2348/هـ – مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

دانلود سوالات استخدامی بانک‌ها

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک پارسیان

بانک پارسیان یکی از بانک‌های خصوصی کشور می‌باشد که استخدام خود را به صورت غیر حضوری و‌ از طریق سایت اصلی این بانک به آدرس parsian-bank.ir انجام می‌دهد. دا‌وطلبان واجد شرایط برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی، می‌توانند از طریق سایت اصلی بانک اقدام کرده و تمامی اطلاعات درباره استخدام در رده‌ها و موقعیت‌های شغلی مختلف و مورد نیاز بانک را به دست بیاورند. شایان ذکر است که داوطلبان قبل از ثبت‌نام باید شرایط عمومی و اختصاصی استخدام را مطالعه کرده و در صورتی که واجد شرایط باشند، اقدام به ثبت‌نام کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک پارسیان

داوطلبان استخدام در بانک پارسیان، ابتدا باید از طریق مرورگر خود وارد سایت اصلی بانک شده و‌ گزینه استخدام و دعوت به همکاری را انتخاب کنند، سپس اطلاعات فردی خود را وارد فیلد مورد نظر کرده و عکس پرسنلی خود را بارگزاری کنند، هزینه ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کرده و کد رهگیری را دریافت کنند. نیاز است که داوطلبان کد رهگیری را تا پایان آزمون نزد خود نگه دارند.

شرایط عمومی استخدام بانک پارسیان

فرد داوطلب برای استخدام در بانک پارسیان باید به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
آقایان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را داشته باشند.
از سلامت جسمانی و روانی و توانایی انجام کار برخوردار باشند.‌
ممنوعیت استخدام در ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
هیچگونه تعهد خدمت رسمی و پیمانی به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک پارسیان

افرادی که متقاضی استخدام در بانک پارسیان هستند، باید حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مورد تایید وزارت علوم در رشته‌های مورد نیاز استخدامی را داشته باشند.
داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های دولتی و روزانه دریافت کرده باشند، معدل آن‌ها حداقل ۱۴ و افرادی که مدرک تحصیلی خود را از سایر موسسات آموزشی دریافت کرده باشند، حداقل معدل آن‌ها باید ۱۶ باشد.
اعضای خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران، از امتیاز ویژه ای برای استخدام برخوردار خواهند بود.
افراد بومی، اولویت استخدام در شهر مورد تقاضا را خواهند داشت.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک پارسیان

فارغ التحصیلان رشته‌های علوم اقتصادی، پول و بانکداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت دولتی، بیمه و امور بانکی، مدیریت صنعتی، علوم کامپیوتر، آمار، ریاضی کاربردی، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر از نظر سنی دارای شرایط زیر می‌باشند:
حداکثر سن متقاضیان خانم ۲۵ سال و حداکثر سن متقاضیان آقا ۲۷ سال باشد.
افرادی که دارای سوابق شغلی مرتبط هستند، حداکثر ۷ سال به شرایط سنی آن‌ها افزوده می‌گردد.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک پارسیان

فایل اسکن شده عکس ۴*۳
اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات
اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
فایل اسکن شده آخرین مدرک تحصیلی
ارائه مدارک دال بر بومی بودن داوطلب
ارائه مدارک مربوط به ایثارگری فرد داوطلب
فایل اسکن شده مدارک بیمه ای برای افراد شاغل در نظام بانکی
فایل اسکن شده گواهی اشتغال به تحصیل در طول دوران خدمت مخصوص متقاضیان شاغل در نظام بانکی.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک پارسیان مطلع شویم؟

آزمون استخدامی بانک پارسیان به صورت داخلی و از طریق سایت بانک به آدرس parsian-bank.ir برگزار می‌شود. متقاضیان واجد شرایط برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی این بانک باید به سایت اصلی بانک که آدرس آن را ذکر کردیم، مراجعه کرده و با اطلاع از فراخوان‌ها و دریافت دفترچه عمومی این آزمون، از زمان برگزاری آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی، منابع عمومی و تخصصی آزمون، نحوه برگزاری آزمون، نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام و زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک پارسیان

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک پارسیان شامل دروسی از جمله زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، ریاضی و آمار مقدماتی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه، زبان انگلیسی، هوش و توانمندی ذهنی و اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی می‌باشد.
منابع تخصصی نیز شامل دروسی چون پول و بانکداری، علوم بانکی و بانکداری، مدیریت مالی، مباحث بازاریابی، اصول حسابداری، حسابداری مالی، حسابداری شرکت‌ها، حسابرسی، حسابداری صنعتی، اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، سیستم عامل، زبان‌های برنامه نویسی و بودجه می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک پارسیان

داوطلبان ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک پارسیان، ابتدا باید شرایط عمومی و اختصاصی آزمون را بررسی کرده و اگر واجد شرایط بودند، می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی بانک به آدرس parsian-bank.ir مراجعه کرده و در زمان مقرر اقدام به ثبت‌نام نمایند. جذب نیروی انسانی مستلزم قبولی افراد داوطلب در تمامی مراحل استخدام از جمله آزمون کتبی، مصاحبه حضوری، آزمایشات و معاینات پزشکی و موفقیت در آموزش‌های ابتدای کار می‌باشد.

مجموعه سوالات استخدامی بانک پارسیان شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات آزمون استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …