سوالات استخدامی بانک تجارت

سوالات استخدامی بانک تجارت، شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که با بیش از۴۰سال فعالیت بانکی و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۲۳ میلیارد ریال، دارای شبکه‌ای از ۱۴۷۱ شعبه ریالی و ۴۵ واحد ارزی می‌باشد که طبق آمار سازمان مدیریت صنعتی کشور، هلدینگ بانک تجارت یکی از ۱۰۰شرکت برتر اقتصاد ایران است. این بانک همچنین تنها بانکی است که هدف برنامه چهارم توسعه کشور در حمایت از بخش کشاورزی را محقق کرده‌است.

آرم بانک تجارت از مجموعه ۶ طرح گرافیکی زیر تشکیل شده که درنهایت تأکید بر هدفی خاص و واحد دارند:
کتیبه سنگی
نقشه کشور
تلالو نور
داس
چرخ دنده
خوشه گندم
از دیدگاه برخی از نشان شناسان آرم بانک تجارت، طرحی اسلیمی از نقشه کشور که بر روی کتیبه ای استوار گشته و در قلب آن حمایت از تولید و کشاورزی موج می‌زند و بر مبنای پیروزی نظام جمهوری اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ خورشیدی ۲۲ نور از آن ساطع می‌شود.
گفتنی است بانک تجارت تنها بانکی است که نقشه ایران در آرم آن پدیدار است.

"<yoastmark

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های فعال در شبکه بانکی کشور که نقش انکارناپذیری در رشد و اعتلای اقتصاد ملی دارد، به موجب مصوبه مورخ 1358/7/25 مجمع عمومی بانک ها از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس، بین المللی ایران و ژاپن، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 1358/9/29 و در قالب شرکت سهامی خاص با مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و در سال 1360 بانک ایران و روس به آن ملحق شد.
بانک تجارت با مجموعه ای از تجربیات و خدمات روزآمد بانکداری که در آن زمان وجود داشت، فعالیت خود را آغاز کرد. بانک تجارت برپایه این مزیت نسبی و همچنین با دارا بودن زیرساخت های غنی انسانی و فنی در زمینه بانکداری که حاصل تجربیات بانک های تشکیل دهنده بود توانست در ارائه بسیاری از خدمات بانکی چه در حوزه بانکداری الکترونیک و چه در حوزه بانکداری بین الملل پیشگام باشد.
پیرو ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بانک های دولتی مشمول واگذاری، آماده عرضه در بورس شد. تغییر شخصیت حقوقی بانک به سهامی عام و جایگزینی اساسنامه جدید در تاریخ 1387/12/3 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت و آگهی شد و سهام بانک در تاریخ 1388/2/9 در بورس اوراق بهادار پذیرفته و از تاریخ 1388/02/28 در تابلوی بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

با توجه به تغییرات به وجود آمده در ساختار مالکیت، لزوم بازنگری در ماموریت ها و استراتژی های بانک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. بر همین اساس تحلیل هوشمندانه شرایط بازار، شناسایی و ورود به کسب و کارهای جذاب و مرتبط با محصولات و خدمات بانکی و مالی برای رفع نیازهای مشتریان و تامین منافع همه ذی نفعان، به عنوان رویکرد مستمر بانک انتخاب شده است. تلاش در جهت مشتری مداری، تامین منافع پایدار سهامداران و سرمایه گذاران از طریق کسب بازدهی مناسب، تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بانک های بورسی از حیث میزان سرمایه، تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی، کسب جایگاه برتر از حیث مانده پذیرش تعهدات درمیان فعالان سیستم بانکی، اعتماد روزافزون مردم به بانک به عنوان حافظ منافع سپرده گذاران و تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصاد کشور و همچنین کسب عنوان بانک برتر از حیث تلاش برای بهبود مستمر در فرآیندهای افزایش دهنده بهره وری نشان از حرکت بانک به سمت ایجاد تغییرات بنیادین دارد.
از جمله مسئولیت های اجتماعی بانک نیز می توان به مشارکت در احداث برخی اماکن آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشور، مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اعطای کمک های مالی و پرداخت تسهیلات به هموطنان آسیب دیده از حوادث طبیعی، حمایت مالی از جشنواره های دانشجویی و نیز اعطای تسهیلات به صنایع سازگار با محیط زیست اشاره کرد. هم اکنون، بانک تجارت با سرمایه ای معادل 223.926 میلیارد ریال، 19.000 نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از 1600 شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانک های تجاری کشور و مورد اعتماد بانک های معتبر بین المللی است.
سوالات استخدام بانک تجارت: آزمونهای استخدامی بانکهای دولتی و خصوصی یک منبع اختصاصی ثابت دارند که شامل دانش علوم بانکی می باشد . دانش علوم بانکی به چندین موضوع مختلف قابل تقسیم و تطبیق می باشد ولی در کل به دانشی اطلاق میشود که موضوع آن بانکداری با تقسیم بندیهای داخلی و خارجی ( ارزی ) و موضوعات آن می باشد. سرفصل این موضوع عبارت است از :
پول و بانک، تاریخچه بانکداری در جهان و ایران، تحولات بانکداری در ایران در ۵۰ ساله اخیر، بانکداری بدون ربا، حسابداری بانکها و صندوقهای وابسته به آن شامل صندوقهای اجاره ای، انواع سپرده ها و مباحث مربوط به آن، چک و قانونهای مربوط به آن، اوراق مشارکت، وکالت نامه ها، حساب مرکز، اوراق و اسناد تجاری، حواله ها، اموال منقوله

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک تجارت

بانک تجارت همانند ارگان‌های دیگر برای تامین نیروی انسانی و متخصص مورد نیاز خود، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌نماید. متقاضیانی که علاقه مند به استخدام در رشته‌های شغلی مختلف در این بانک هستند، باید در مهلت مقرر برای ثبت‌نام الکترونیکی و اینترنتی خود اقدام کنند. این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت tejaratbank.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند و پس از کسب نمره قبولی در این آزمون و قبولی در مصاحبه حضوری و همچنین داشتن شرایط عمومی و اختصاصی، می‌توانند در این نهاد شروع به کار کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک تجارت

فرد داوطلب ابتدا بایست به سایت بانک تجارت به آدرس tejaratbank.ir مراجعه کرده و گزینه استخدام سال ۱۴۱۰ را انتخاب کند. سپس شرایط و جزییات آزمون را بررسی کرده و هزینه شرکت در آزمون و ثبت‌نام در آن را پرداخت کرده و اطلاعات فردی و عکس ۴*۳ را در سایت بارگزاری کند. پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون نزد خود نگه دارد.

رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک تجارت

رشته‌هایی از جمله حسابداری، علوم اقتصادی، اقتصاد بازرگانی، پول و‌ بانکداری، اقتصاد بین الملل، اقتصاد مالی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت بیمه، فناوری اطلاعات، بورس، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، تجارت الکترونیک، شبکه‌های رایانه ای، امنیت اطلاعات، آمار، زبان انگلیسی، ریاضی و حقوق، مورد نیاز استخدام بانک تجارت می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام بانک تجارت

فرد داوطلب باید به دین اسلام یا یکی ار ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشد.
ممنوعیت استخدام در ارگان‌های دولتی، به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
تعهد به خدمت به صورت پیمانی و رسمی در هیچ یک از ارگان‌های دولتی را نداشته باشد.
آقایان دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشند.

شرایط اختصاصی استخدام بانک تجارت

افرادی که متقاضی استخدام در بانک تجارت هستند، باید حداقل معدل ۱۴ در مقطع لیسانس برای تمام رشته ها و گرایش ها را داشته باشند.
استخدام افراد داوطلب بومی اولویت دارد. افراد بومی باید در شهر مورد تقاضا متولد شده باشد و یا سه سال پیوسته در آن شهر زندگی کرده و ۴ سال پیوسته از سال‌های تحصیلی خود را در شهر مورد تقاضا گذرانده باشد.
تنها متقاضیان دارای مدرک تحصیلی مورد تایید از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجاز به شرکت در آزمون استخدامی بانک هستند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک تجارت

داوطلبان از نظر سنی دارای شرایط متفاوت می‌باشند. شرایط سنی استخدام در بانک تجارت بسته به نوع مدرک تحصیلی متفاوت است. داوطلبان مدرک کاردانی حداکثر تا پایان ۲۴ سالگی فرصت استخدام دارند. داوطلبان مدرک کارشناسی حداکثر ۲۸ سال سن، متقاضیان مدرک ارشد حداکثر ۳۲ سال سن و متقاضیانی دارای مدرک دکتری ۳۷ سال سن را باید دارا باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک تجارت

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی در سایت بانک تجارت به شرح زیر می‌باشد:
بارگزاری فایل اسکن شده عکس ۴*۳
بارگزاری تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه
بارگزاری تصویر کارت ملی
بارگزاری سوابق تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی
بارگزاری تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم
بارگزاری مدارک مربوط به سهمیه ایثارگری
بارگزاری اطلاعات فردی مانند نام و نام خانوادگی، اطلاعات محل سکونت و …

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک تجارت مطلع شویم؟

متقاضیان استخدام بانک تجارت، باید در آزمون استخدامی این بانک شرکت کنند. این افراد برای دریافت اطلاعات مربوط به آزمون، می‌توانند با مراجعه به سایت برگزاری آزمون به آدرس tejaratbank.ir و دریافت دفترچه عمومی اطلاعاتی مانند زمان برگزاری آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی، رشته‌ها و شغل‌های مورد نیاز استخدام، نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام، زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی و منابع عمومی و اختصاصی آزمون را به دست بیاورند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک تجارت

منابع عمومی این آزمون شامل دروسی چون زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، قانون اساسی و دانش اجتماعی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و زبان و ادبیات انگلیسی می‌باشد. منابع تخصصی نیز شامل دروس اصول حسابداری، اقتصاد خرد و کلان، پول و ارز و بانکداری، رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، قانون تجارت و حقوق مدنی می‌باشد. منابع اختصاصی بر اساس رشته های مختلف، متفاوت می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک تجارت

متقاضیان واجد شرایط برای استخدام در بانک تجارت در رده های شغلی مختلف مانند رئیس شعبه، بانکدار، حراست و نگهبانی، مسئول دفتر و سایر شغل های مورد نیاز این بانک، باید ابتدا وارد سایت مختص بانک تجارت به آدرس tejaratbank.ir شده و پس از شرکت در آزمون استخدامی و قبولی در تمامی مراحل استخدام و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی، در این بانک استخدام شده و شروع به کار کنند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک تجارت شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …