سوالات استخدامی بانک دی

سوالات استخدامی بانک دی: یک بانک ایرانی در قالب شرکت سهامی عام است. این بانک در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۹۱ شعبه و حدود ۱۱۰۰ کارمند در سراسر کشور است. سهام بانک دی در بازار فرابورس ایران دادوستد می‌شود.
بانک دی جزو ثروتمندترین بانک‌های خصوصی ایران به حساب می‌آید اما به دلیل مدیریت غلط منابع این بانک پس از بانک سرمایه در جایگاه دوم زیانده‌ترین بانک‌های ایران با زیانی بیش از ۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان قرار گرفته‌است. از جمله دارایی‌های این بانک می‌توان نیروگاه دماوند، کوهستان پارک مشهد، زمین مترو صادقیه تهران، مجتمع فرهنگی تفریحی چشم تهران، شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی و موارد بسیاری اشاره کرد که ارزش خالص فعلی آنها هزاران میلیارد ریال تخمین زده شده و برای فروش به مزایده گذاشته شده‌است. هر یک از شرکت‌های زیر مجموعه بانک دی نیز دارایی‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه بسیاری دارند که ارزش هر کدام از آنها نیز هزاران میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.
سوالات استخدامی بانک دی
سوالات استخدامی بانک دی
بانك دي براساس قانون اجازه تأسيس بانك هاي غير دولتي مصوب بيست و يكم فروردين ماه سال هزار و سيصد و هفتاد و نه، مستند به ماده 98 قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه اقتصادي،‌اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و در چارچوب قانون پولي و بانكي كشور مصوب تيرماه سال هزار و سيصد و پنجاه و يك، قانون عمليات بانكي بدون ربا مصوب سال 1362، و با رعايت قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت مصوب بيست و چهارم اسفند ماه هزار و سيصد و چهل و هفت شمسي و همچنين با رعايت ساير قوانين جاري و با هدف تسهيل و فراهم ساختن امكان مشاركت گسترده و فراگير ملي و مردمي در تمامي فعاليت هاي سازنده، مثمر ثمر و موجه اقتصادي و مالي بويژه در زمينه هاي پولي، مالي و بانكي تشكيل و اداره مي گردد.
تحقق هدف مذكور مستلزم تجهيز منابع مالي از طريق جذب سپرده ها، اخذ تسهيلات و استفاده از ساير ابزارهاي پولي و مالي و تخصيص آنها براي اعطاي تسهيلات اعتباري و سرمايه گذاري در رشته هاي مختلف اقتصادي مي باشد.
بانك دي در راستاي تحقق اهداف خود، به انجام كليه عمليات مجاز پولي، مالي و بانكي (ريالي و ارزي) در چارچوب قوانين و مقرارت جاري كشور و قانون عمليات بانكي بدون ربا در حوزه جغرافيايي مورد عمل خود، اقدام خواهد نمود.
بانك دي همواره نسبت كفايت سرمايه (C.A.R ) مورد نظر بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و مقررات و ضوابط بين المللي كميته بال* را رعايت خواهد نمود.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک دی

بانک دی به منظور استخدام نیروی متخصص و مورد نیاز خود، از طریق برگزاری آزمون و دریافت رزومه داوطلبان، اقدام به جذب نیرو می‌کند. آزمون استخدامی از طریق سایت اصلی بانک day24.ir برگزار می‌شود که داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به این سایت می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کرده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری، در این نهاد شروع به کار کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک دی

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک دی باید به سایت بانک به آدرس day24.ir مراجعه کرده و بر روی لینک دعوت به همکاری کلیک نمایند. سپس هزینه شرکت و‌ ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کرده و اطلاعات مورد نظر و همچنین عکس پرسنلی خود را در فیلد مورد نظر بارگزاری کنند. در پایان مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری به فرد داوطلب داده می‌شود که باید تا تمام شدن آزمون، نزد خود نگه دارند.

رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون استخدامی بانک دی

مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، امور بانکی، حسابداری، اقتصاد بازرگانی، اقتصاد نظری، اقتصاد صنعتی، پول و بانکداری، ریاضی، آمار و احتمالات، جرم شناسی، حقوق خصوصی و حسابرسی از جمله رشته‌های مورد نیاز برای استخدام در موقعیت‌های شغلی مختلف بانک دی ازجمله بانکدارو متصدی امور اداری، می‌باشند. افرادی که فارغ التحصیل رشته‌های فوق هستند، باید حداقل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارا باشند.

شرایط عمومی استخدام بانک دی

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
عدم سو پیشینه کیفری
نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات
عدم ممنوعیت استخدام در ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح
داشتن کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان
برخورداری از سلامت کامل جسمانی و‌ روانی به تایید پزشک معتمد بانک
عدم تعهد خدمت به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت به صورت پیمانی و رسمی
شرایط اختصاصی استخدام بانک دی
افرادی که متقاضی استخدام در بانک دی هستند، باید به مهارت‌های هفتگانه icdl مسلط باشند.
داوطلبانی که جزو خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند، برای استخدام در اولویت می‌باشند.
متقاضیان استخدام در این بانک، باید حداقل معدل ۱۴ را داشته باشند.
بومی بودن فرد داوطلب یکی دیگر از شرایط پذیرش می‌باشد، بدین معنا که فرد باید حداقل ۴ سال را به همراه خانواده خود در استان مورد تقاضا، سکونت داشته باشد و یا محل تولد وی با محل مورد تقاضا، یکی باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام در بانک دی

افراد متقاضی استخدام در بانک دی در رده‌ها و موقعیت‌های شغلی مورد نیاز که دارای مدرک کارشناسی هستند، باید حداکثر ۳۰ سال سن و افرادی که دارای مقطع کارشناسی ارشد می‌باشند، حداکثر ۳۵ سال را باید داشته باشند.
همچنین حداکثر سن بازنشستگان برای استخدام در این بانک، ۵۵ سال می‌باشد. شایان ذکر است که شرایط سنی مورد نیاز، بستگی به نوع فراخوان دارد.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک دی

مدارکی که برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک دی مورد نیاز است، به شرح زیر می‌باشد:
فایل اسکن شده عکس پرسنلی داوطلب
ارائه اخرین مدرک تحصیلی
بارگزاری تصویر شناسنامه
بارگزاری کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو
بارگزاری سوابق کاری
ارائه مدارک دال بر بومی بودن داوطلب
ارائه مدارک مربوط به ایثارگری فرد متقاضی

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک دی مطلع شویم؟

بانک دی از دو روش اقدام به جذب نیرو می‌نماید. روش اول برگزاری آزمون استخدامی می‌باشد که از طریق سایت اصلی بانک برگزار شده و داوطلبان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت، از زمان برگزاری آزمون مطلع شده و برای شرکت در آن، ثبت‌نام کنند. روش دوم ارسال رزومه می‌باشد که متقاضیان با اطلاع از فراخوان‌های موجود در سایت می‌توانند در زمان مقرر شده، رزومه کاری خود را ارسال کرده و در صورت قبولی، در موقعیت شغلی مورد نظر استخدام شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک دی

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک دی شامل زبان و ادبیات انگلیسی، معارف اسلامی( اقلیت‌های مذهبی موظف به پاسخگویی نمی‌باشند)، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، دانش سیاسی، دانش اجتماعی، دانش کامپیوتر و مهارت‌های هفتگانه و زبان و ادبیات فارسی می‌شود.
منابع تخصصی نیز شامل شبکه‌های کامپیوتری و امنیت شبکه، اقتصاد خرد و‌ کلان، قانون تجارت، بانکداری داخلی و بانکداری بین الملل، مدیریت مالی، پول و ارز و بانکداری، آیین دادرسی مدنی، حقوق اساسی و حقوق اداری می‌شود.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک دی

افرادی که علاقه مند به استخدام در بانک دی هستند، می‌توانند در زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی که به صورت داخلی و از طریق سایت اصلی بانک به آدرس bank-day.ir یا day24.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن شرایط عمومی و تخصصی، در آزمون شرکت نمایند. متقاضیان می‌توانند با دریافت دفترچه عمومی، از زمان و نحوه برگزاری آزمون، نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی مطلع شوند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک دی شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …