سوالات استخدامی بانک خاورمیانه

سوالات استخدامی بانک خاورمیانه: بانک ایرانی می‌باشد، که در سال ۱۳۹۱ به عنوان هجدهمین بانک خصوصی کشور تأسیس شد. از مؤسسین این بانک می‌توان به خسرو نایبی اهرنجانی، محمدتقی جمالیان و پرویز عقیلی کرمانی اشاره کرد. مدیرعامل این بانک پرویز عقیلی کرمانی است. این بانک در سال ۱۳۹۵ با سود خالص ۲۰۲۳ میلیارد ریال بالاترین نرخ درآمد نسب به تعداد شعبه را در بین بانک‌های ایران به خود اختصاص داده‌است به نحوی که برآوردهای مالی نشان می‌هد به‌طور متوسط به ازای هر کارمند، این بانک در همین سال نزدیک به ۶ میلیارد ریال سود خالص کسب کرده‌است. این بانک همچنین طبق صورتهای مالی رسمی سال ۱۳۹۶ با حاشیه سود خالص ۲/ ۴۴ درصد و با با نسبت بازده دارایی‌های معادل ۶/ ۲ درصد ٖسودآورترین و پربازده‌ترین بانک ایرانی در بین ۱۸ بانک حاضر در بورس ایران شد.
بانک خاورمیانه از معدود بانک‌های ایرانی است که در حال حاضر در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار نگرفته‌است و هر بانک، شرکت و کمپانی غیر آمریکایی می‌تواند با این بانک مراوده مالی شود. نماد معاملاتی بانک خاورمیانه در روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در بازار بورس تهران گشایش یافت. جهت‌گیری کلی بانک خاورمیانه در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های کلان و خاص بوده و کمتر قصد پرداخت تسهیلات خُرد را دارد.
بانک خاورمیانه توسط گروهی مجرب از بانکداران، مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع و براساس تحلیل‌های کارشناسی از وضعیت نظام بانکی کشور و فرصت‌های پیش رو تأسیس شده‌است. هیئت مؤسس در نیمه دوم سال ۱۳۸۷، برنامه عملیاتی خود را برای تأسیس بانک خاورمیانه آغاز نمود. پس از کسب مجوزهای لازم از شورای محترم پول و اعتبار و پذیره‌نویسی عمومی، طی چهار روز در خرداد ۱۳۹۱ پذیره‌نویسی تکمیل و سرمایه اولیه بانک به میزان چهار هزار میلیارد ریال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین شد. سپس در مهر ۱۳۹۱، جلسه مجمع عمومی مؤسس بانک خاورمیانه برگزار گردید و ضمن تأیید اساسنامه و صورت‌های مالی، اعضای هیئت مدیره توسط سهامداران انتخاب و فعالیت بانک خاورمیانه به صورت رسمی آغاز شد. با توجه به پیش‌بینی سودآوری مناسب، سهام بانک در دی ماه سال ۱۳۹۱ در فرابورس عرضه شد. از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳، سهام بانک خاورمیانه وارد بازار بورس تهران و با استقبال قابل توجهی روبرو شد.
سوالات استخدامی بانک خاورمیانه
سوالات استخدامی بانک خاورمیانه
بانک خاورمیانه بر اساس نیازهای واحدهای اجرایی نیروهای شایسته را استخدام می‌کند و تنها رزومه‌هایی که در آن بازه زمانی و از طریق فرم استخدامی موجود در وب‌سایت رسمی بانک تکمیل شوند، بررسی می‌شود. بعد از بررسی رزومه‌ها، از افرادی که دارای شرایط مورد نیاز باشند، برای آزمون و مصاحبه دعوت خواهد شد.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

قابل توجه متقاضیان همکاری با بانک خاورمیانه:

پس از بررسی رزومه‌ها، در صورت کسب امتیاز لازم از سوی مدیریت سرمایه انسانی برای انجام مصاحبه با متقاضیان تماس گرفته می‌شود.
تکمیل فرم همکاری برای بانک خاورمیانه تعهدی ایجاد نمی‌کند.
تقاضای همکاری با بانک فقط با تکمیل اطلاعات شما در وب سایت رسمی بانک خاورمیانه انجام می‌گیرد.
مطالب مندرج در سایر وب‌سایت‌ها و نشریات کاریابی و استخدامی به هیچ وجه مورد تایید بانک خاورمیانه نیست.
نمونه سوال‌هایی که به عنوان نمونه آزمون استخدامی عرضه و به فروش می‌رسند جعلی بوده و معتبر نیستند.
بانک خاورمیانه با متقاضیان از طریق پیامک یا ایمیل تماس نمی‌گیرد. لطفا به این گونه تماس‌ها پاسخ ندهید.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه جزو بانک‌های خصوصی کشور می‌باشد که در بازه زمانی معین بنابر نیاز نیروی انسانی خود، اقدام به جذب نیرو می‌کند. این بانک برای استخدام نیرو از طریق دریافت رزومه داوطلبان و برگزاری آزمون استخدامی، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد. آزمون استخدامی بانک خاورمیانه از طریق سایت اصلی بانک به آدرس middleeastbank.ir برگزار شده که داوطلبان باید در زمان مقرر با مراجعه به این سایت، اقدامات لازم برای ثبت‌نام و ارسال رزومه را به عمل بیاورند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک خاورمیانه

داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک خاورمیانه ابتدا باید از طریق مرورگر خود وارد سایت بانک به آدرس middleeastbank.ir شده و عبارت فرم دعوت به همکاری جست و‌ جو کرده و شروع به تکمیل فرم همکاری نمایند. فرد داوطلب باید کد ملی خود را در فرم نوشته، عبارت امنیتی را تایپ کرده و بر روی گزینه تایید کد ملی کلیک کنند. سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد قسمت مورد نظر کرده و هزینه ثبت‌نام در آزمون را پرداخت نموده و کد رهگیری خود را دریافت کنند.

شرایط عمومی استخدام بانک خاورمیانه

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
عدم سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده ار دخانیات
برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و توانایی انجام کار در شغل مورد تقاضا
عدم ممنوعیت استخدام در سازمان‌های دولتی و‌ یا وابسته به دولت به موجب رای مراجع ذیصلاح
عدم اشتغال به تحصیل در دانشگاه
نداشتن سو پیشینه کیفری

شرایط اختصاصی استخدام بانک خاورمیانه

داشتن مهارت‌هایی از جمله تسلط بر زبان انگلیسی، تسلط بر مهارت‌‌های هفتگانه icdl و it الزامی است.
اشخاصی که متقاضی استخدام در موقعیت شغلی رئیس یا معاون شعبه هستند، باید حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط را داشته باشند.
افراد داوطلب برای استخدام در بانک خاورمیانه، باید فارغ التحصیل از رشته‌های مورد نیاز استخدام این بانک، در مقاطع کارشناسی و بالاتر باشند.
افراد داوطلب برای استخدام در شغل همیار حفاظت، حداقل مدرک دیپلم را داشته باشند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک خاورمیانه

افراد متقاضی استخدام در بانک خاورمیانه که فارغ التحصیل در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، حسابداری، حقوق، ریاضی، آمار، مهندسی سخت افزار و نرم افزار و آی تی هستند، باید حداقل ۲۳ سال سن و حداکثر ۴۳ سال سن داشته باشند. البته برای افرادی که دارای مدرک دکتری هستند، ۴۵ سال سن نیز مورد قبول می‌باشد. جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا نیز بنابر شرایط وضع شده، معاف از شرط سنی بوده و یا به شرط سنی آن‌ها برای استخدام افزوده می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک خاورمیانه

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک خاورمیانه هستند، به شرح زیر می‌باشد:
ارائه تصویر تمامی صفحات شناسنامه
ارائه تصویر پشت و رو کارت ملی
بارگزاری فایل اسکن شده عکس پرسنلی داوطلب
ارائه تصویر آخرین مدرک تحصیلی فرد داوطلب
ارائه تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم آقایان
ارائه مدارک دال بر بومی بودن داوطلب
بارگزاری مدارک مربوط به ایثارگری فرد داوطلب

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک خاورمیانه مطلع شویم؟

بانک خاور میانه تاکید زیادی بر بانکداری الکترونیک دارد و بسیاری از فعالیت‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی به مشتری ارائه می‌دهد و به همین دلیل به افراد فارغ التحصیل در رشته‌های IT و مهندسی نرم افزار و همچنین برنامه نویسی، نیاز بیشتری دارد. به دلیل این که اکثریت فعالیت‌های این بانک الکترونیکی می‌باشد و شعب آن محدود بوده، متقاضیان باید در زمان مقرر شده به سایت اصلی بانک مراجعه کرده و با دریافت دفترچه راهنمای سوالات آزمون از زمان و نحوه برگزاری آزمون استخدامی، مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک خاورمیانه

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک خاورمیانه شامل هوش و‌توانمندی ذهنی، فناوری اطلاعات و‌ مهارت‌های هفتگانه، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان انگلیسی و معارف اسلامی می‌باشد.
منابع تخصصی این آزمون نیز شامل دروس رشته IT، دروس رشته مدیریت، اقتصاد خرد و‌ کلان، حسابداری، دروس رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق تجارت بین الملل، حقوق خصوصی، حقوق جزا و دروس مربوط به رشته برنامه نویسی می‌شود.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک خاورمیانه

داوطلبان ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک خاورمیانه، باید از طریق سایت این بانک به آدرس middleeastbank.ir اقدام به ثبت‌نام کرده و رزومه خود را ارسال نمایند. پس از کسب نمره قبولی در آزمون و همچنین پذیرفته شدن رزومه فرد داوطلب، وی به مصاحبه حضوری دعوت شده که در صورت قبولی در مصاحبه و تایید پزشکی، می‌توانند در موقعیت شغلی مورد نظر خود، استخدام شوند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک خاورمیانه شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک خاورمیانه شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …