سوالات استخدامی بانک شهر

سوالات اسشتخدامی بانک شهر: یکی از بانک‌های خصوصی در ایران است که در ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ افتتاح گردید. بانک شهر توسط شهرداری تهران تأسیس شد و سهام آن بیشتر متعلق به شهرداریهای شهرها، کلان‌شهرها، کارکنان شهرداری و بخشی از مردم است.
سال ۹۳ بیشترین میزان افزایش منابع را میان بانک‌های خصوصی داشته‌است. گفته می‌شود این بانک در چند سال آینده به یکی از ۴ بانک برتر کشور تبدیل خواهد شد. این بانک در بسیاری از شهرهای ایران شعبه دارد.
در این بانک هیئت مدیره بانک توسط سهامداران تعیین می‌شود و سپس اعضای هیئت مدیره نسبت به انتخاب مدیرعامل اقدام می‌کنند. غلام‌حسین مظفری که در هیئت مدیره این بانک بود در سال ۱۳۹۲ به عنوان مدیرعامل این بانک منصوب شد. مدیرعامل قبلی غلامرضا حاجی‌زاده بود که پیش از تصدی مدیریت عاملی بانک شهر، مدیرعامل بانک سرمایه بود که پس از کناره‌گیری احمد درخشنده از مدیریت عاملی بانک شهر، بانک سرمایه را ترک کرده و به بانک شهر آمده بود. در حال حاضر احمد درخشنده به عنوان مدیرعامل این بانک منصوب شده‌است.
سوالات استخدامی بانک شهر
سوالات استخدامی بانک شهر
موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلانشهرهای کشور، با سرمایه ای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ 87/11/21 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.
تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

با توجه به پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و از سویی افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف 2000میلیارد ریال، در تاریخ 88/11/19 مجوز ثبت بانک شهر توسط بانک مرکزی با هماهنگی و تائید شورای عالی پول و اعتبار کشور صادر و در تاریخ 88/12/17افتتاح گردید. پس از گذشت دو سال از تاسیس، سهامداران به منظور تامین نقدینگی لازم، اقدام به افزایش سرمایه بانک تا سقف 4000میلیارد ریال نمودند.
در ادامه نیز سرمایه این بانک در سال89 به رقم چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال92 تداوم داشت. سپس در تیرماه سال93 رقم سرمایه بانک شهر به عدد هفت هزار و نهصد میلیارد ریال افزایش پیدا کردو در دی ماه سال 1394 به رقم پانزده هزار و پانصدو هفتاد و سه میلیارد ریال رسید.
اکنون بانک شهر با دلسپاری به گوهر جاودان راستی و درستی به پشتوانه همیاری و همکاری شهروندان، هموطنان و سپرده‌گذاران و با شعار نوآوری در خدمت، نمادی روشن از آبادانی و مهرورزی و گواه داد و ستدی برازنده و سازگار با معیارهای جهانی است.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک شهر

بانک شهر جزو بانک‌های خصوصی کشور می‌باشد که توسط شهرداری تهران تاسیس شده است و برای تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود، آزمون استخدامی و مصاحبه حضوری را برگزار می‌کند. افراد داوطلب می‌توانند پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی از طریق سایت اصلی بانک به آدرس hrtc.ir، اقدام به ثبت‌نام نموده و‌ پس از قبولی در آزمون، به مصاحبه عمومی و‌ تخصصی دعوت می‌شوند. در صورت قبولی در مصاحبه حضوری و ارزیابی شایستگی‌ها و تایید توانایی جسمانی و روانی توسط پزشک مورد نظر، می‌توانند در موقعیت شغلی مورد نظر استخدام شوند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک شهر

داوطلب با مراجعه به سایت اصلی بانک ابتدا باید شرایط آزمون را مطالعه کرده و سپس قسمت دعوت به همکاری را انتخاب کند. پس از آن، فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و در قسمت مورد نظر، بارگزاری کند. سپس هزینه شرکت و‌ ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کرده، کد رهگیری را دریافت کرده و مراحل ثبت‌نام را تکمیل نماید.

رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک شهر

مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، بازاریابی، مدیریت دولتی، مدیریت اجرایی، مدیریت پروژه، کارافرینی، علوم اقتصادی، حسابداری، حسابرسی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق اسناد و قرارداد های تجاری، حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، بانکداری، ریاضی، آمار، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مترجمی زبان انگلیسی و حقوق ثبت اسناد و املاک، از رشته‌های مورد نیاز استخدام در بانک شهر می‌باشند.

شرایط عمومی استخدام بانک شهر

فرد داوطلب باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد داشته باشد.
از سلامت جسمانی و روانی با تایید پزشک معتمد، برخوردار باشد.
سابقه وابستگی و عضویت در احزاب و‌ گروه‌های سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
آقایان دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشند.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک شهر

داشتن مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک شهر الزامی است.
مدارک داوطلبانی که تاریخ فارغ التحصیلی یا پایان خدمت آن‌ها بعد از تاریخ برگزاری آزمون کتبی باشد، مورد قبول نخواهد بود.
حداقل معدل کل در تمامی مقاطع تحصیلی و کلیه رشته‌ها و گرایش‌ها، «۱۵» می‌باشد.
افراد بومی، اولویت استخدام دارند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک شهر

فارغ التحصیلان داوطلب استخدام در بانک شهر در رشته‌های متفاوت از جمله حقوق، حسابداری، حسابرسی، اقتصاد، آمار، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و سایر رشته‌های مرتبط، از نظر سنی باید دارای شرایط وضع شده باشند. شرایط سنی بدین صورت می‌باشد که افراد داوطلب دارای مدرک کارشناسی حداکثر ۲۸ سال تمام و افراد داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد، حداکثر ۳۰ سال سن را داشته باشند. مدت انجام خدمت وظیفه آقایان، به حداکثر شرط سنی آنها، افزوده خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک شهر

فایل اسکن شده عکس ۴*۳ داوطلب، که تصویر داوطلب باید واضح و بدون اثر مهر، منگنه و لکه باشد.
بارگزاری تصویر کارت ملی
ارائه اطلاعات فردی شامل اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت
بارگزاری اطلاعات و سوابق تحصیلی و ارائه اخرین مدرک تحصیلی
بارگزاری تصویر شناسنامه
در صورتی که داوطلب برای ویرایش مدارک و اطلاعات خود وارد سایت شود، باید از ابتدا تمامی مراحل را به صورت کامل طی کرده و کد رهگیری خود را دریافت نماید.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک شهر مطلع شویم؟

متقاضیان استخدام در بانک شهر می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی بانک و دریافت دفترچه عمومی از زمان و نحوه برگزاری آزمون، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، منابع عمومی و تخصصی آزمون، رشته‌ها و شغل‌های مورد نیاز استخدام، نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام مطلع شوند. صرفا فارغ التحصیلان رشته‌ها و گرایش‌های مندرج در جدول دفترچه عمومی می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و پذیرش سایر رشته‌ها و گرایش‌ها، امکان پذیر نمی‌باشد.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک شهر

منابع عمومی این آزمون شامل ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و زبان انگلیسی می‌شود.
منابع تخصصی نیز شامل دروسی از جمله اقتصاد خرد و اقتصاد کلان، مبانی سازمان و مدیریت، حسابداری مالی، حسابرسی، آمار، حسابداری صنعتی، بودجه و مدیریت بازاریابی می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک شهر

آزمون استخدامی بانک شهر به صورت داخلی و از طریق سایت اصلی بانک به آدرس hrtc.ir، برگزار می‌شود. داوطلبانی که واجد شرایط استخدام هستند، باید در زمان مقرر شده توسط بانک به سایت مراجعه کرده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و مطالعه دفترچه عمومی، اقدام به ثبت‌نام نمایند. پس از قبولی در آزمون کتبی، داوطلب به مصاحبه حضوری دعوت شده و با بررسی و تایید مدارک داوطلبان و ارزیابی شایستگی‌ها، بررسی صلاحیت عمومی و ارزیابی سلامت جسمانی و روانی، می‌تواند در شغل مورد تقاضا، شروع به کار کند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک شهر شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک شهر شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …