سوالات استخدامی بانک مسکن

سوالات استخدامی بانک مسکن: بانک دولتی ایرانی است، و چهارمین بانک دولتی ایرانی می باشد که تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات مسکن معطوف می‌باشد.
بانک مسکن ، در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۱۲۵۵ شعبه بانک در سراسر ایران است. شعبه مرکزی این بانک در تهران قرار دارد. بانک مسکن در سال مالی ۱۳۹۱ با درآمدی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران، در رتبه هفتم قرار داشت. بر پایه مشتری مداری و کرامت ارباب رجوع بانک مسکن بهترین بانک ایران در سال ۱۳۹۸ می باشد.
سوالات استخدامی بانک مسکن
سوالات استخدامی بانک مسکن
در ۲۵ دیماه سال ۱۳۱۷ بانک رهنی با مشارکت وزارت دارایی وقت و بانک ملی ایران با سرمایه دویست میلیون ریال بعنوان بانکی تخصصی در امر مسکن و ساختمان تاسیس و از آغاز سال ۱۳۱۸ رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. موضوع فعالیت بانک رهنی را‌ موضوعات بانکی مرتبط با امر مسکن تشکیل می داد. پرداخت تسهیلات در برابر رهن اموال غیر منقول با هدف خرید، ‌احداث، تکمیل، ‌تعمیر و اعطای اعتبار به شرکت های ساختمانی بخش عمده فعالیت بانک را در بر می گرفت. بانک از همان بدو تاسیس اعطای وام های ساختمانی را مشروط به ارایه نقشه مصوبه شهرداری نمود و در هر فرصتی بوسیله مهندسین خود صاحبان ساختمان را در امور ساختمانی ارشاد می نمود و در نتیجه خانه هایی که با کمک مالی بانک رهنی ایران برپا می گردید خانه هایی محکم و مجهز بود. ‌

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانک ها (مصوب 1358/03/17شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانک های رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاری های ساختمانی بانک های ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن (کوروش، ‌اکباتان، ‌پاسارگاد در تهران و سایر مراکز استانها از جمله ‌همدان، ‌کرمانشاه، ‌مازندران، گرگان، سمنان و آبادان) تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌طیف غالب ترکیب جدیدی که تحت عنوان بانک مسکن فعالیت های بانکی خود را در بخش ساختمان و مسکن آغاز نمود، را از هر حیث بانک رهنی ایران تشکیل می داد.
در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بنگاه اقتصادی معتبر علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن شامل تسهیلات ( مضاربه ، اجاره به شرط تملیک در امر تهیه مطب ، دفترکار ، و خرید تجهیزات پزشکی ) افتتاح حساب جاری ، صدور انواع ضمانت نامه‌ها ، حوالجات، خدمات چک فاکس ، چک مسافرتی، انواع امور ارزی و اعتبار اسنادی و انواع خدمات الکترونیکی
سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) ، تلفنبانک ، مسکن کارت ، pin pad، دستگاه خود دریافت اقساط ، دستگاه خود پرداز ، pos ، محاسبه سود سپرده‌ها ( در محیط وب ) کارت هدیه و پایگاه‌های شبانه‌روزی فعالیت می‌نماید.

سازمان و نیروی انسانی

چنانچه دو یا چند نفر به طریق هماهنگ شده ای به منظور نیل به اهداف مشترک،همکاری و اشتراک مساعی داشته باشند، در این صورت افراد مزبور یک سازمان را به شکل ساده تشکیل داده اند .
بانک مسکن نیز بطور قطع و یقین به منظور نیل به اهداف خود ، از طریق تقسیم امور و فعالیت ها به تعیین ساختار سازمانی مبادرت نموده است که شامل واحدهای صف و ستاد می باشد که تا بحال نیز به این شیوه عمل نموده و لیکن تغییرات بسیاری را از زمان تاسیس تا بحال تجربه کرده است.
اصولاً سازمان بانک های تخصصی نسبت به بانکهای تجاری از تفاوتهایی برخوردار است. بنابراین اجرای عملیات در اینگونه بانک ها نیازمند استفاده از ابزار و روشهای حرفه ای و تخصصی ویژه ای می باشد و لذا سازمان بانک مسکن گرچه مشابه بانک های تجاری است ولی در عمل از تفاوتهایی نیز برخوردار است.
واحدهای اجرایی ( صف ) در بانک شامل شبکه شعب در مناطق و شهرهای مختلف می باشد و عملیات بانکی عموماً توسط شعب انجام می گیرد. واحدهای ستادی شامل ادارات مرکزی است که وظیفه هدایت، تدارکات، مشورت و راهنمایی واحدهای صف را برعهده دارد. همگام با توسعه شعب در بانک و به منظور ساماندهی بیشتر امور و در راستای سیاست تفویض اختیار و عدم تمرکز امور، فعالیت واحدهای سرپرستی در مناطق مختلف بانک طی سال 1369 آغاز گردید که از جمله واحدهای واسطه ای بین ستاد و صف محسوب می گردد. شعب بانک بر مبنای محل عملیات (مناطق جغرافیایی ) و ادارات مرکزی بر مبنای وظیفه ( تخصص) شکل گرفته است. به منظور بررسی وضعیت ساختار سازمانی و شبکه بانک به عملکرد هر یک از واحدهای فوق به ترتیب پرداخته می شود.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن

بانک مسکن برای تامین نیروی انسانی و متخصص در رشته های شغلی مختلف، آزمون استخدامی را برگزار می‌کند که از طریق این آزمون، افراد واجد شرایط می‌توانند پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی و همچنین قبولی در مصاحبه حضوری، در این ارگان مشغول به کار شوند. مجری برگزاری آزمون استخدامی در آخرین دوره استخدامی که سال ۹۶ برگزار شده بود، سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بوده است. آزمون استخدامی ممکن است در سایت مختص به بانک مسکن نیز برگزار شود.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن

داوطلبان استخدام بانک مسکن، با توجه به سایت مجری برگزاری آزمون می‌توانند وارد سایت بانک مسکن یا سنجش و آموزش کشور شده و گزینه استخدام را انتخاب کنند. سپس با خرید کارت اعتباری، هزینه شرکت و ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کنند، شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کرده و اطلاعات مورد نیاز را بارگزاری کنند. در مرحله آخر، داوطلب می‌بایست کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون نزد خود نگه دارد.

رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک مسکن

رشته‌های مورد نیاز استخدام بانک مرکزی شامل آمار ریاضی، آمار اجتماعی و اقتصادی، حقوق جزا، حقوق تجارت بین الملل، کامپیوتر گرایش سخت افزار و نرم افزار، علوم اقتصادی گرایش بانکداری اسلامی، مدیریت مالی، حسابداری، مدیریت بازرگانی گرایش مالی، مدیریت بیمه، اقتصاد بازرگانی، مدیریت امور بانکی، ریاضی کاربردی، مدیریت صنعتی، مهندسی کامپیوتر گرایش الگوریتم و محاسبات، مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های اقتصادی و حقوق عمومی می‌باشد.

شرایط عمومی استخدام بانک مسکن

فرد داوطلب باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
آقایان باید کارت پایان خدمت و معافیت دائم داشته باشند.
از سلامت جسمانی و روانی و توانایی انجام کار در شغلی که در آن استخدام می‌شود، برخوردار باشد.
ممنوعیت استخدام در هیچ یک از ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک مسکن

پذیرفته شدگان نهایی باید یک دوره آموزشی را بگذرانند که پس از اتمام این دوره، موظف به ارائه تعهد محضری مبنی بر عدم جابجایی به مدت ده سال ارائه دهند.
افرادی که متقاضی استخدام شغل نگهبانی هستند، باید کارت پایان خدمت وظیفه عمومی را داشته باشند و قد آنها حداقل ۱۷۵ سانتی متر باشد.
پذیرفته شدگان شغل نگهبانی همانند سایر کارکنان بانک، باید تعهد محضری یه مدت ده سال، مبنی بر عدم درخواست جابجایی ارائه دهند.
افراد پذیرفته شده نهایی، باید از سلامت و توانایی جسمانی و روانی با تایید پزشک معتمد استخدام، برخوردار باشند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک مسکن

افراد داوطلب استخدام بانک مسکن از نظر سنی دارای شرایط زیر می‌باشند:
حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدرک دیپلم و فوق دیپلم، حداکثر ۳۵ سال تمام برای دارندگان مدرک لیسانس، و حداکثر ۴۰ سال سن برای دارندگان مدارک فوق لیسانس و دکتری، مورد نیاز می‌باشد. استثناهایی برای شرایط سنی وجود دارد که در پاراگراف بعدی به آن‌ها میپردازیم.

چه کسانی شامل معافیت شرط سنی و افرایش حداکثر سن مجاز می باشند؟

آزادگان، جانبازان، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، معاف از شرط سنی هستند.
حداکثر ۵ سال به میزان سقف سنی مجاز پدر، مادر، خواهر و برادر شهید، افزوده می شود.
برای آقایان به میزان مدت خدمت سربازی، به حداکثر سن مجازشان جهت استخدام افزوده می شود.
متقاضیانی که به صورت داوطلبانه در جبهه خدمت کرده اند، به میزان زمان حضور داوطلبانه در جبهه و مدت زمان بستری یا استراحت پزشکی، به سقف سنی مجاز افزوده می شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن

مدارکی که برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن نیاز است به شرح زیر می‌باشد:
ارائه فایل اسکن شده عکس داوطلب
ارائه کپی پشت و رو کارت ملی
ارائه کپی صفحه اول و دوم شناسنامه داوطلب
ارائه کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم آقایان
ارائه کپی مدارک مربوط به ایثارگری و بهزیستی برای ارائه اشخاصی که سهمیه ایثارگری و معلولیت دارند.
ارائه مدارک مربوط دال بر بومی بودن افراد

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن مطلع شویم؟

در دوره گذشته که آخرین دوره ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک مسکن بوده است، آزمون استخدامی از طریق سایت سنجش و آموزش کشور برگزار شده است. در هر دوره برگزاری آزمون استخدامی، زمان برگزاری آن از طریق سایت مجری آزمون اعلام می‌شود. تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت برگزار کننده آزمون، تمامی مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، و اعلام نتایج آزمون استخدامی را انجام دهند. همچنین داوطلبان با دریافت دفترچه عمومی می‌توانند از تمام اطلاعات مورد نیاز آزمون مطلع شوند.

دفترچه عمومی بانک مسکن شامل چه مواردی می شود؟

دفترچه عمومی بانک مسکن شامل شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، نحوه برگزاری آزمون، زمان برگزاری آزمون، منابع عمومی و اختصاصی آزمون، رشته ها و شغل های مورد نیاز استخدام، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام، امتیازات و سهمیه های در نظر گرفته شده، زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی و مدارک لازم برای ثبت نام می شود.

معرفی منابع و‌ نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک مسکن

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک مسکن شامل فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی و آمار مقدماتی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، زبان و ادبیات انگلیسی و هوش و توانمدی ذهنی می‌شود. منابع تخصصی نیز شامل دروسی از جمله بانکداری، مدیریت امور بانکی، حسابداری، حسابرسی، مدیریت مالی، علوم اقتصادی، آمار، ریاضی، کامپیوتر، حقوق، مالیه عمومی و قانون مبارزه با پولشویی می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک مسکن

افرادی که متقاضی استخدام در بانک مسکن هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مسکن یا سایت سنجش و آموزش کشور، در آزمون استخدامی این بانک برای قبولی در رده های شغلی مختلف اقدام کرده و در صورت قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری و مهم تر از تمامی این موارد، داشتن شرایط عمومی و اختصاصی استخدام این بانک، در شغل مورد نظر خود شروع به کار کنند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک مسکن شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک مسکن شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات استخدامی بانک مسکن شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …