سوالات استخدامی بانک رفاه کارگران

سوالات استخدامی بانک رفاه کارگران: بانک ایرانی و از بانک های غیردولتی می باشد که به‌عنوان بازوی ارائهٔ خدمات مالی و بانکداری سازمان تأمین اجتماعی ایران فعالیت می‌کند. بانک رفاه در سال ۱۳۳۹ تأسیس شد و بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ این بانک مالک شبکه‌ای از ۱۰۳۳ شعبه بانک است و ۹۷۰۲ نفر در آن اشتغال دارند. مجموع دارایی‌های بانک رفاه در سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۱۷۹ هزار میلیارد ریال و در انتهای سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۹۸۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده‌است.
بانک رفاه کارگران در کنار بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات ایران در فهرستی تحت عنوان چهار بانک خصوصی سازی شده ایران، طبقه‌بندی می‌شوند.
سوالات استخدامی بانک رفاه کارگران
سوالات استخدامی بانک رفاه کارگران
بانک رفاه کارگران در اجرای تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی های طبقه کارگر در تاریخ 1339/5/27 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد. سرمایه اولیه این بانک چهارصد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد. بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با شصت و یک سال تجربه در ارائه خدمات بانکی، بهره مندی از9815 نیروی انسانی و در اختیار داشتن 1025 شعبه فعال در سراسر کشور، می کوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانکی، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین کند.
این بانک با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود، در اجرای سیاست های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، خدمات ارزشمندی به صادر کنندگان کشور ارائه می‌دهد. بانک رفاه از نظر بانک های معتبر بین المللی، یکی از خوشنام ترین بانک های تجاری محسوب می شود که با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا، نیازهای مشتریان خود در عملیات بانکی بین المللی را مرتفع می سازد.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

بانک رفاه، با هدف ارائه تمامی خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه و ایجاد تسهیلات لازم برای طبقه کارگر، با سرمایه اولیه 400 میلیون ریال از محل منابع بیمه‌های اجتماعی و تحت پوشش این سازمان درسال 1339 تاسیس و به ثبت رسید.
پس از ماهها تلاش هیـــات مدیره بانک، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 1391/3/20 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسماً خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال به ثبت رسید. با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد.
بانک رفاه از بدو تاسیس تاکنون همواره خدمت رسانی به آحاد مردم و جلب رضایت آنان را سرلوحه راه خود قرار داده و در این راستا با بهره‌گیری از نیرو‌های دانشی و متعهد و در سایه اخلاق حرفه ای به تلاش در جهت پیشرفت کشور، تکریم ارباب رجوع، توسعه و بهبود شبکه شعب، طراحی و ارائه خدمات جدید و به ‌کارگیری بانکداری الکترونیک پرداخته است.
همچنین از دستاورد‌های مهم بانک در سال‌های اخیر می‌توان به کسب رتبه برترین دستگاه در زمینه تکریم مشتریان در گروه بانک و بیمه در سال‌های متوالی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 9001 و اخذ گواهینامه مربوطه به عنوان اولین بانک خاورمیانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تاکنون اشاره کرد.
موفقیت بانک رفاه در محیط رقابتی کنونی، در گرو برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر است بدین منظور استراتژی بانک رفاه در قالب “راه رفاه” تدوین شده است که این نقشه به عنوان سند راهبردی میان مدت بانک در گذار به خصوصی که با تمرکز بر برآورده‌سازی متوازن نیاز‌های تمامی ذینفعان بانک تدوین شده است، راهنمای بانک در این مسیر خواهد بود. بی تردید خصوصی شدن، بزرگ‌ترین تحول در تاریخ پرقدمت بانک رفاه، با تغییر ساختار مالکیتی و آغازی بر حرکت سریع‌تر در دستیابی به اهداف بالاتر می‌باشد.
این بانک با اتکال به یاری خداوند بزرگ و با تلاش همه همکاران ساعی و بهره‌گیری از تجربیات سالیان طولانی برآن است که با مشارکت جمعی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های صنعتی، به اجرای کامل قانون بانکداری بدون ربا پرداخته و نیز در زمینه گسترش بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوشا بوده و همواره در تکاپوست تا بتواند به عنوان عضوی از جامعه بانکی کشور، چشم‌اندازی روشن در عرصه خدمتگزاری در طول سالیان در پیش رو ترسیم کند.
بی شک وجود گوهر اعتماد، رضایت و همراهی شما مشتریان و سایر هموطنان عزیز کشور اسلامی‌مان، ما را در کسب افتخار امر غرورآفرین خدمات‌رسانی صادقانه، موفق و سرافراز خواهد کرد.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران از میان متقاضیان فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بر حسب نیروی مورد نیاز خود اقدام به جذب نیرو می‌کند. این بانک بنابر نیاز شعب خود، با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد. داوطلبان پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی در صورت داشتن این شرایط، می‌توانند به سایت اصلی بانک به آدرسrefah-bank.ir مراجعه کرده و برای شرکت آزمون استخدامی، ثبت‌نام کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران ابتدا باید از طریق مرورگر خود وارد سایت اصلی بانک به آدرسrefah-bank.ir شده و گزینه دعوت به همکاری را انتخاب نمایند. سپس شرایط شرکت در آزمون را بررسی کرده و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنند. در قسمت مشخص شده شماره شناسنامه، کد ملی و عبارت امنیتی را وارد کنند و پس از بارگزاری عکس پرسنلی، هزینه ثبت‌نام در آزمون را پرداخت کرده و کد رهگیری را دریافت کنند.

شرایط عمومی استخدام بانک رفاه کارگران

فرد داوطلب برای استخدام در بانک رفاه کارگران باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
آقایان کارت پایان خدمت و معافیت دائم را دارا باشند.
از توانایی جسمی و روانی و توانایی انجام فعالیت در شغل مورد تقاضا، برخوردار باشد.
عدم ممنوعیت استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک رفاه کارگران

افرادی که متقاضی استخدام در بانک رفاه کارگران هستند، باید حداقل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را داشته باشند و حداقل معدل این افراد باید ۱۴ باشد.
اشخاصی که مشغول به تحصیل هستند، باید تا پایان آخرین روز ثبت‌نام، اشتغال به تحصیل را به پایان رسانده و مدرک خود را دریافت کنند.
افراد بومی اولویت پذیرش دارند. بومی بودن بدین معناست که محل تولد فرد داوطلب با محل مورد تقاضا برای ثبت‌نام، یکی باشد و سابقه بیمه تامین اجتماعی در استان مورد نظر را به مدت دو سال داشته باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک رفاه کارگران

افراد داوطلب برای استخدام در بانک رفاه کارگران که فارغ التحصیل رشته‌های مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع، مهندسی برق قدرت و مخابرات هستند، باید از نظر سنی در مقطع کارشناسی دارای ۲۷ سال سن و در مقطع کارشناسی ارشد دارای حداکثر ۳۰ سال سن باشند. بنابر مدت خدمت وظیفه آقایان به شرط سنی آن‌ها افزوده می‌شود. همچنین افرادی که دارای سابقه کار مرتبط هستند، ۵ سال به شرط سنی آنان افزوده می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

فایل اسکن شده عکس ۴*۳ داوطلب با رعایت شرایطی مانند این که عکس باید تمام رخ بوده و فاقد هرگونه اثر مهر و لکه باشد و بانوان حجاب کامل خود را رعایت کنند.
ارائه فایل اسکن شده تمامی صفحات شناسنامه
ارائه تصویر و فایل اسکن شده پشت و رو کارت ملی
فایل اسکن شده آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل داوطلب
ارائه مدارک دال بر بومی بودن فرد داوطلب
ارائه مدارک ایثارگری فرد داوطلب در صورتی که بخواهد از سهمیه ایثارگری خود استفاده کند.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران مطلع شویم؟

بانک رفاه کارگران جهت استخدام نیروی مورد نظر خود در سال ۱۴۰۲، آزمون استخدامی را برگزار می‌کند. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت بانک به آدرس refah-bank.ir مراجعه کرده و با دریافت دفترچه راهنمای آزمون از زمان و نحوه برگزاری آزمون، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام، رشته‌ها و شغل‌های مورد نیاز استخدام و زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران شامل زبان انگلیسی، معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی می‌باشد.
منابع تخصصی نیز شامل دروسی از جمله اقتصاد خرد و کلان، حسابداری و حسابرسی، مدیریت و کنترل پروژه سیستم‌های اطلاعات، اصول مهندسی نرم افزار، مباحث ژنراتور‌ها، مفاهیم شبکه و امنیت سیستم عامل، حقوق بین الملل و مبانی رفتار و سازمان مدیریت می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران

آزمون استخدامی بانک رفاه کارگران از طریق سایت اصلی این بانک به آدرس refah-bank.ir برگزار می‌شود که متقاضیان با مراجعه به این سایت در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند در آزمون استخدامی ثبت‌نام کرده و پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و قبولی در مصاحبه حضوری و تایید واحد گزینش، در موقعیت‌های شغلی مورد نیاز این بانک از جمله کارشناس امنیت، کارشناس مانیتورینگ، کارشناس برق، کارشناس شبکه، رئیس شعبه، متصدی امور بانکی، کارشناس توسعه سامانه‌های عملیاتی و کارشناس پشتیبانی نرم افزار‌های جدید، استخدام شوند.
با توجه به آزمون استخدامی امسال بانک رفاه کارگران، گروه کارشناسان آنلاین آزمون مجموعه ای مناسب از نمونه سوالات ادوار گذشته و نمونه سوالات پرتکرار را جهت آمادگی استخدامی ارائه کرده است.

مجموعه سوالات استخدامی بانک رفاه کارگران شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک‌ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه: مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …