سوالات استخدامی بانک صنعت و معدن

سوالات استخدامی بانک صنعت و معدن: بانک دولتی ایرانی است، که در سال ۱۳۶۲ با ادغام سه بانک دولتی و سه صندوق سرمایه‌گذاری، تأسیس شد و هم‌اکنون تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بانکداری خرد و وام‌های صنعتی معطوف می‌باشد.
شعبه مرکزی این بانک در شهر تهران قرار دارد و هم‌اکنون دارای ۶۵ شعبه و ۱٫۱۶۵ کارمند می‌باشد. بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۹۱ با درآمدی بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، در رتبه ۶۱ از بزرگترین شرکت‌های ایرانی (از لحاظ میزان درآمد) قرار گرفت.
سوالات استخدامی بانک صنعت و معدن
سوالات استخدامی بانک صنعت و معدن
از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، چهار بانک توسعه ای در زمینه سرمایه گذاریهای صنعتی مشغول بودند .
١. بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال ١٣٣٥ باسرمایه اولیه ٦٠٠ میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس گردید . سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود ٢٠ سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم گردد . در اواخر سال ١٣٥٦ با فروش تدریجی حدود پنج درصد سهام به بخش خصوصی ، زمینه غیردولتی شدن بانک آغازگردید . این بانک در مدت ٢٢ سال فعالیت خود ١١٠٧ فقره تسهیلات به مبلغ کل ٧/٨٦ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی و خدماتی پرداخت نموده و در سرمایه گذاری ٧٠ واحد تولیدی و خدماتی نیز به مبلغ ١١ میلیارد ریال مشارکت حقوقی داشته است.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

٢. بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران ، دومین بانک توسعه صنعتی در سال ١٣٣٨ که ضمناً اولین بانک توسعه ای خصوصی در کشور به شمار می آمد ، با سرمایه ٤٠٠ میلیون ریال به صورت شرکت سهامی عام تأسیس گردید . این بانک متعلق به بخش خصوصی بود و حدود ٨٧ درصد سهام این بانک به افراد و مؤسسات ایرانی و١٣ درصد بقیه متعلق به ١٩ بانک و مؤسسه خارجی بود . از ١٩ بانک خارجی ، ٦ بانک انگلیسی – ٢ بانک فرانسوی – ٤ بانک ژاپنی – ٢ بانک آمریکایی – ٢ بانک آلمانی – ١ بانک ایتالیایی و ٢ بانک هلندی بودند . این بانک تا پایان سال ١٣٥٦ قریب به ٢٢٢ میلیارد ریال وام صنعتی و سرمایه در گردش برای ایجاد و توسعه صنایع ایران پرداخت کرده بود و در سرمایه ١٤٨ واحد تولیدی و خدماتی به مبلغ ٢/٤٩ میلیارد ریال مشارکت داشت.
٣. بانک توسعه و سرمایه گذاری ایران ، سومین بانک توسعه ای در سال ١٣٥٢ با سرمایه ٠٥٠ر١ میلیون ریال که پنجاه درصد آن پرداخت گردیده بود ، به صورت شرکت سهامی عام تأسیس گردید. حدود ٨٢ درصد سهام این بانک به ٣٣٣٣ فرد و مؤسسه ایرانی و حدود ١٨ درصد باقی نیز به افراد و مؤسسات خارجی تعلق داشت . این بانک تا پایان سال ١٣٥٦ جمعاً ١٦٥ فقره تسهیلات به مبلغ تقریبی ٥/١٩ میلیارد ریال به صنایع کشور پرداخت کرد و در سرمایه سهامی ١٤ طرح تولیدی و خدماتی جمعاً به مبلغ ٥٨٠ میلیون ریال مشارکت داشت .
٤. شرکت سرمایه گذاری بانکهای ایران در سال ١٣٥٥ با سرمایه اولیه ١٥ میلیارد ریال به صورت شرکت سهامی عام آغاز به فعالیت نمود . سهامداران این شرکت را ١٥ بانک ایرانی و ١٦٠٠ سهامدار از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می دادند .
این شرکت تا پایان سال ١٣٥٧ در ٢٢ مؤسسه تولیدی و خدماتی ، مبلغی در حدود ٥/٢ میلیارد ریال سرمایه گذاری نمود و سهام ٢٢ مؤسسه تولیدی و خدماتی را به مبلغ یک میلیارد ریال خریداری نمود.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بانک صنعت ومعدن به موجب مصوبه مورخ١٣٥٨/٠٧/٠٢ مجمع عمومی بانکها ، با اجازه حاصل از ماده ١٧ لایحه قانونی اداره امور بانکها و از ادغام بانکهای اعتبارات صنعتی – توسعه صنعتی و معدنی ایران – توسعه و سرمایه گذاری ایران و شرکت سرمایه گذاری بانکهای ایرانی – صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معادن تشکیل گردید . به استناد صورتجلسه مورخ ١٣٦٢/٠٣/٣١ مجمع عمومی بانکها ، موضوع ادغام صندوق ضمانت صنعتی و شرکت صندوق معادن در بانک صنعت ومعدن منتفی اعلام و اساسنامه بانک باتوجه به سرمایه واحدهای فوق الذکر اصلاح گردید . به موجب بند یک مصوبه مجمع عمومی فوق العاده بانک مورخ ١٣٦٧/٠١/٢١ ، صندوق ضمانت صنعتی از تاریخ مصوبه، با کلیه اموال و دارائیها در بانک صنعت ومعدن ادغام گردید.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن همانند بانک‌های دیگر، از طریق برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه حضوری اقدام به جذب نیرو می‌کند. مجری برگزاری این آزمون در سال ۹۶ که آخرین استخدامی این بانک در این سال بوده است، سازمان سنجش و آموزش کشور بوده که متقاضیان برای اطلاع از شرایط آزمون و ثبت‌نام در آن، باید به این سایت به صورت اینترنتی مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. همچنین ممکن است آزمون از طریق سایت این بانک به آدرس bim.ir انجام شود.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صنعت و‌ معدن

متقاضیان استخدام در بانک صنعت و معدن، باید به سایت مجری برگزاری آزمون استخدامی به آدرس sanjesh.org و یا سایت خود بانک به آدرس bim.ir مراجعه کرده و گزینه استخدام بانک را انتخاب کنند و با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت‌نام و شرکت در آزمون را پرداخت کنند. سپس اطلاعات مورد نیاز را بارگزاری کرده و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند. بعد از انجام این مراحل، کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون نزد خود نگه دارند.

شرایط عمومی استخدام بانک صنعت و معدن

فرد داوطلب برای استخدام در بانک صنعت و معدن باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
آقایان کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم را داشته باشند.
ممنوعیت استخدام در ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر یا استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
از سلامت جسمانی و روانی و توانایی انجام کار در شغلی که در آن استخدام می‌شود، برخوردار باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک صنعت و معدن

افراد داوطلب برای استخدام در بانک صنعت و معدن باید از نظر سنی دارای شرایط وضع شده باشند.
این افراد باید مدرک تحصیلی مطابق با مشاغل موجود در این بانک را داشته باشند.
افراد داوطلب برای شغل همیار حفاظت باید دارای کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی بوده و حداقل ۱۷۵ سانتی متر قد داشته باشند.
معدل این افراد باید حداقل ۱۵ باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک صنعت و معدن

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک صنعت و معدن به شرح زیر می‌باشد:
داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند، باید حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۲۵ سال سن را داشته باشند. متقاضیان دارای مدرک فوق دیپلم حداکثر ۳۰ سال سن، داوطلبان دارای مدرک لیسانس حداکثر ۳۵ سال سن، داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس حداکثر ۴۰ سال سن و داوطلبان دارای مدرک دکتری حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن به شرح زیر می‌باشد:
اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن
اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو
اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی از آن
مدارک دال بر بومی بودم افراد
اصل مدرک ایثارگری و کپی از آن
اصل مدارک سوابق کاری در صورت موجود بودن
اصل کارت پایان خدمت یا معافیت به همراه کپی

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن مطلع شویم؟

بانک صنعت و معدن برای استخدام نیروی انسانی و متخصص مورد نیاز خود، آزمون استخدامی را برگزار می‌کند. این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش و یا سایت این بانک برگزار می‌شود که متقاضیان با مراجعه به این سایت و دریافت دفترچه عمومی می‌توانند از شرایط استخدام آزمون، نحوه برگزاری آزمون، زمان برگزاری آزمون، رشته های مورد نیاز استخدام، زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی، منابع عمومی و اختصاصی آزمون، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و نحوه تکمیل فرم تقاضانامه مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن

منابع عمومی شامل هوش و توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی، فناوری اطلاعات و‌ مهارت‌های هفتگانه، زبان و ادبیات انگلیسی، معارف اسلامی، ادبیات فارسی و ریاضی و آمار مقدماتی می‌شود.
منابع اختصاصی نیز شامل حسابداری مالی، حسابرسی، زبان تخصصی انگلیسی، قانون مبارزه با پولشویی، مبانی رفتار سازمانی و مدیریت، اصول مدیریت، مالیه عمومی، اقتصاد خرد و کلان، قانون تجارت و حقوق عمومی می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن

آخرین استخدامی بانک صنعت و معدن از طریق سایت سنجش و آموزش کشور برگزار شده است. اما ممکن است این آزمون از طریق سایت خود بانک به آدرس bim.ir برگزار شود. متقاضیان با مراجعه به این سایت و اطلاع از فراخوان‌ها می‌توانند از سایت مجری آزمون اطلاع پیدا کنند و با مراجعه به آن سایت در آزمون استخدام بانک ثبت‌نام نمایند و در شغل هایی ازجمله متصدی امور بانکی، رئیس شعبه، حراست و نگهبانی و کارشناس امور حقوقی مشغول به کار شوند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک صنعت و معدن شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …