سوالات استخدامی بانک توسعه تعاون

سوالات استخدامی بانک توسعه تعاون در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۳۸۸ صندوق تعاون کشور که از سال ۱۳۶۹ تشکیل گردیده بود، با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون تغییر نام داد.

با توجه به وجود شعب فراوان در شهرهای کوچک و تعداد کم شعب در شهرهای بزرگ و عدم وجود ساختمان سرپرستی در مراکز استانها، ایجاد سرپرستی در مراکز استانها و خرید و یا اجاره شعب در شهرهای بزرگ در اولویت قرار گرفت. در سال ۱۳۸۸ حدود ۲۰۰ کارمند در این بانک استخدام شدند. و در سال ۱۳۹۱ به منظور توسعه فعالیت های خود مجوز استخدام کارمند جدید را از معاونت وقت برنامه و بودجه ریاست جمهوری اخذ و سپس حدود ۱۰۰۰ نفر در سال ۱۳۹۲ به استخدام این بانک در آمدند. در حال حاضر بانک با ۳۵۰۰ نفر کارمند در ۳۹۷ شعبه و ۳۷ باجه در سراسر کشور مشغول فعالیت است.
سوالات استخدامی بانک توسعه تعاون
سوالات استخدامی بانک توسعه تعاون

اهداف بانک عبارتند از:

تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان به منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی، تسهیل ارتباطات و پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی بین آنها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاونی در اقتصاد ملی.
تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه ای.
کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه های وزارت تعاون.
بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندیهای بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی.
حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیتها و کاهش تصدیهای بخش دولتی اقتصاد به بخش غیردولتی با اولویت دادن به تعاونیها.
فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیتهای اقتصادی با اولویت بخش تعاونی.
کمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونیها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون برای تامین افراد متخصص از طریق برگزاری آزمون استخدامی، اقدام به جذب نیرو می‌کند. این آزمون از طریق سایت سنجش و آموزش کشور برگزار شده که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت، اقدام به ثبت‌‌نام نمایند. متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی، به مصاحبه حضوری دعوت شده و پس از قبولی در مصاحبه و تایید واحد گزینش، به صورت رسمی در این نهاد استخدام می‌شوند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

داوطلبان استخدام در بانک توسعه تعاون، ابتدا باید وارد سایت سنجش و آموزش کشور شده و پس از آن گزینه استخدام دستگاه‌های اجرایی را انتخاب کنند. سپس هزینه ثبت‌نام را پرداخت کرده و شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کنند، مدارک لازم را بارگزاری کنند و پس از انجام تمامی این مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری را دریافت نمایند.

شرایط عمومی استخدام بانک توسعه تعاون

فرد باید تابعیت جمهوری‌ اسلامی ایران را داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
آقایان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را داشته باشند.
از سلامت جسمانی و روانی و‌ توانایی انجام کار در شغلی که در آن استخدام می‌شود، برخوردار باشد.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
ممنوعیت استخدام در ارگان‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک توسعه تعاون

حداقل معدل کل برای داوطلبان مقطع کارشناسی ۱۳ و مقطع کارشناسی ارشد، ۱۵ می‌باشد.
پذیرفته شدگان نهایی موظف به ارائه تعهد خدمت به صورت محضری مبنی بر عدم درخواست جابجایی محل خدمت، به مدت ده سال هستند.
افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه قبول شده‌اند، باید یک دوره آزمایشی به مدت حداقل ۶ ماه و حداکثر دو سال را بگذرانند. این افراد دوره آزمایشی را به عنوان خدمت در کارنامه خود، خواهند داشت.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک توسعه تعاون

افرادی که متقاضی استخدام در بانک توسعه تعاون می‌باشند، ار نظر سنی دارای شرایط زیر می‌باشند:
افراد متقاضی دارای مدرک دیپلم، حداقل ۲۰ سال سن و حداکثر ۲۵ سال سن را داشته باشند. افراد متقاضی دارای مدرک فوق دیپلم، حداکثر ۳۰ سال سن، افراد داوطلب دارای مدرک لیسانس، حداکثر ۳۵ سال سن، افراد متقاضی دارای مدرک فوق لیسانس، حداکثر ۴۰ سال سن و افراد متقاضی دارای مدرک دکتری، حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

مدارکی که برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون نیاز است، بدین شرح می‌باشد: فایل اسکن شده عکس ۴*۳، اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات، اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو، اصل مدارک و سوابق تحصیلی به همراه کپی، اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم همراه کپی، ارائه مدارک مربوط به ایثارگری و ارائه اطلاعات مربوط به محل سکونت.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون مطلع شویم؟

بانک توسعه تعاون برای جذب نیروی مورد نیاز خود در موقعیت‌های شغلی مختلف، آزمون استخدامی را برگزار می‌کند که داوطلبان برای اطلاع از زمان این آزمون، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با خواندن اطلاعیه‌ها یا دانلود دفترچه عمومی از زمان برگزاری آزمون، نحوه برگزاری آزمون، مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام، رشته‌ها و موقعیت‌های شغلی مورد نیاز استخدام و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

منابع عمومی آزمون استخدام بانک توسعه تعاون شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی، ریاضی و آمار مقدماتی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و هوش و توانمندی ذهنی می‌شود. منابع تخصصی شامل حسابداری مالی، زبان تخصصی انگلیسی، حقوق جزا، حسابرسی، قانون پولی و بانکی کشور، دروس اقتصاد بازرگانی، مبانی سازمان و مدیریت، آمار و‌ کاربرد آن در مدیریت، مدیریت بازاریابی، سیستم های خرید، اقتصاد خرد و کلان، اصول حسابداری ۱ و ۲ و مالیه عمومی می‌شود.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون

افرادی که متقاضی استخدام در بانک توسعه تعاون می‌باشند، در صورت داشتن تمامی شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در این بانک، می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org در آزمون استخدامی این بانک ثبت‌نام کرده و‌ در صورت کسب نمره قبولی در آزمون به مرحله بعدی استخدام یعنی مصاحبه حضوری دعوت شده و در صورت قبولی در این مرحله نیز، با تایید واحد گزینش می‌توانند در موقعیت شغلی مورد تقاضا، استخدام شوند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک توسعه تعاون شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …