سوالات استخدامی بانک سپه

سوالات استخدامی بانک سپه: نخستین و بزرگترین بانک دولتی ایرانی است که اکنون سهام آن به‌طور کامل در اختیار دولت ایران است. این بانک در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد با ۱٫۸۰۰ شعبه و ۲٫۵۸۱ دستگاه خودپرداز در سراسر ایران فعالیت می‌کند و شعبه‌های بین‌المللی بانک سپه نیز در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا مستقر هستند.
این بانک در سال ۱۳۰۴ با نام « بانک پهلوی قشون » بنیان‌گذاری شد و در سال نخست، امور مالی نظامیان ارتش ایران را انجام می‌داد. با گذشت یک سال، این بانک فعالیت خود را فراتر برده و تبدیل به یک بانک کشوری شد و آغاز به ساخت شعبه‌هایی در دیگر نقاط کشور کرد. در سال ۱۳۰۵، اساسنامهٔ تازهٔ بانک با نام «اساسنامه بانک پهلوی ایران» تهیه گردید که در آن، هدف این بانک، رفع احتیاجات ایران در امور تجاری و اقتصادی ذکر شده بود. پس از این اساسنامه که حالت بانک را به شکل کلی تغییر داد، بانک سپه در طول دهه‌ها فعالیت خود، به شکل پیوسته گسترش یافت و هم‌اکنون در جهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایرانی شناخته می‌شود.
سوالات استخدامی بانک سپه
سوالات استخدامی بانک سپه
در آغاز سال 1304 شمسی که هنوز آرامش در سراسر کشور و فعالیتهای عمومی در شئون مختلف اجتماعی محسوس نشده بود و تأثیر شگرف عوامل اقتصادی و بازرگانی در حیات سیاسی مملکت نمودی نداشت.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

نخستین بانک ایرانی در 14 اردیبهشت ماه سال 1304 با سرمایه 3,883,950 ریال در محلی محدود – چند باب مغازه – تأسیس شد و در 24 اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح گردیدو اکنون بانک سپه با بیش از 90 سال (نزدیک به یک قرن) تجربه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور با حدود 1700 شعبه توانسته با جذب سرمایه های سرگردان جامعه و سوق دادن آن به سمت فعالیتهای مولد اقتصادی در جهت تحقق اهداف اقتصادی کلان کشورمشارکتی مؤثر و مطلوب داشته باشد
در عرصه بین المللی نیز با ایجاد واحدهای بانکی در کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و فرانسه و همچنین بانک بین المللی سپه انگلستان، در ارائه خدمات بانکی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است
از اهم فعالیتهای بانک سپه در عرصه بین المللی می توان به خدماتی از قبیل افتتاح انواع حسابهای سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تأیید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانتنامه ارزی و… اشاره نمود
مطالب فوق تاریخچه مختصری بود از این بانک کهن ایرانی، اما در این برهه زمانی که سرعت چرخه سازندگی درسراسر جهان، نیاز به حضور بانکها را هر روزافزایش می دهد، طبیعتاً با گسترش توان اقتصادی ملل مختلف در پهنه گیتی، نیاز به سیستم بانکی کارآمد و پویا بیش از پیش احساس می شود.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سپه

بانک سپه همانند سایر بانک‌ها برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، از طریق روش های مختلفی همچون برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه و یا از طریق دریافت رزومه داوطلبان و مصاحبه با آن‌ها، اقدام به جذب نیرو می‌کند. آخرین اقدام این بانک برای جذب نیرو، از طریق آزمون استخدامی صورت گرفته بوده که همزمان با استخدام سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است که در این صورت داوطلبان باید به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه عمومی، اقدام به ثبت‌نام نمایند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سپه

داوطلبان پس از مراجعه به سایت سنجش و آموزش کشور، باید گزینه استخدام سایر دستگاه‌های اجرایی را انتخاب کرده و با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت‌نام را پرداخت و شماره سریال کارت اعتباری را دریافت کنند. سپس اطلاعات خود را وارد کرده و پس از انجام تمامی این مراحل، کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون استخدامی، نزد خود نگه دارند.

شرایط عمومی استخدام بانک سپه

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
داشتن سلامت جسمانی و روانی و داشتن توانایی انجام کار در شغل مورد نظر
عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
نداشتن سو پیشینه کیفری
عدم وجود ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح
نداشتن استخدام رسمی یا پیمانی در هر یک از ارگان‌های دولتی هنگام ثبت‌نام
فرد نباید جزو نیروهای بازخرید یا بازنشسته دستگاه‌های اجرایی باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک سپه

داوطلبان استخدام در بانک سپه باید حداقل معدل ۱۴ برای دیپلم و حداقل معدل ۱۵ برای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را داشته باشند.
داوطلبان باید تعهد خدمتی مبنی بر عدم درخواست جابجایی محل خدمت، به مدت ده سال ارائه دهند.
برای داوطلبان شغل همیار حفاظت و متصدی امور انتظامی، حداقل ۱۷۵ سانتی متر قد و داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، الزامی می‌باشد و از آنها تعهد خدمتی به مدت ۱۵ سال دریافت می‌شود.
محل خدمت پذیرفته شدگان شغل بانکداری، توسط بانک تعیین خواهد شد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک سپه

برای داوطلبان استخدام بانک سپه که دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند، حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۳۰ سال سن، مورد نیاز می‌باشد. برای داوطلبان با مدرک لیسانس، حداکثر ۳۵ سال سن، برای متقاضیان با مدرک فوق لیسانس حداکثر ۴۰ سال سن و برای دارندگان مدرک دکتری، حداکثر ۴۵ سال سن قابل قبول می‌باشد.
ملاک محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت‌نام می‌باشد.

چه کسانی شامل معافیت شرط سنی و افزایش حداکثر سن مجاز می‌باشند؟

آزادگان، جانبازان، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، معاف از شرط سنی هستند. حداکثر ۵ سال به میزان سقف سنی مجاز پدر، مادر، خواهر و برادر شهید، افزوده می‌‌شود. برای آقایان، به مدت خدمت سربازی، به حداکثر سن مجازشان جهت استخدام، افزوده می‌شود. متقاضیانی که به صورت داوطلبانه در جبهه خدمت کرده‌اند، به میزان زمان حضور داوطلبانه در جبهه و مدت زمان بستری یا استراحت پزشکی، به سقف سنی مجاز افزوده می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سپه

مدارکی که برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سپه نیاز است، بدین شرح می‌باشد:
فایل اسکن شده عکس ۴*۳
ارائه اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات
ارائه اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو
ارائه اصل مدارک و سوابق تحصیلی به همراه کپی
ارائه اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم همراه کپی
ارائه مدارک مربوط به ایثارگری
ارائه اطلاعات مربوط به محل سکونت.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سپه مطلع شویم؟

در حال حاضر هیچگونه فراخوان استخدامی از سمت بانک سپه ارائه نشده است. در صورت جذب نیرو و استخدام کادر اداری و اجرایی، افراد می‌توانند به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org به صورت اینترنتی مراجعه کرده و با دانلود دفترچه عمومی و یا از طریق فراخوان استخدامی، از زمان ثبت نام و شرایط و نحوه برگزاری آزمون مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک سپه

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک سپه شامل مهارت‌های کامپیوتری و فناوری اطلاعات، مهارت‌های هفتگانه، زبان و ادبیات انگلیسی، معارف اسلامی، هوش و توانمندی ذهنی، زبان و ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و ریاضی و آمار مقدماتی است.
منابع تخصصی شامل بودجه، حسابرسی، حسابداری مالی، مدیریت مالی، مالیه عمومی و بودجه ریزی، اقتصاد خرد و کلان، اصول مدیریت، رفتار سازمانی و منابع انسانی و اصول حسابداری ۱ و ۲ می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه استخدامی بانک سپه

در صورت ارائه فراخوان برای استخدام، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org، ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند که در صورت قبولی در مصاحبه حضوری و تایید واحد گزینش می‌توانند در رده های شغلی مختلف مانند بانکدار، رئیس شعبه، کارشناس امور حقوقی، مسئول دفتر، کارشناس امنیت و کارشناس امور ارزی، شروع به کار نمایند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک سپه شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …