سوالات استخدامی بانک سامان

سوالات استخدامی بانک سامان: بانک سامان شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری اختصاصی، بانکداری شرکتی، کارت اعتباری، مدیریت سرمایه‌گذاری و خدمات بیمه فعالیت می‌کند.
مؤسسه مالی و اعتباری سامان اقتصاد به عنوان اولین مؤسسه مالی و اعتباری کشور و با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرد و نهایتا درمردادماه سال ۱۳۸۱ شمسی با اخذ مجوز از بانک مرکزی بانام تجاری بانک سامان فعالیت خود را شروع کرد. بانک سامان در حال حاضر دارای ۱۴۶ شعبه ( ۸۴ شعبه در تهران و ۶۲ شعبه در شهرستان ها ) است. شهرت سامان به واسطه ارائه خدمات متنوع بانکداری الکترونیکی می‌باشد و این بانک اولین دارنده اینترنت بانک در ایران است.

سوالات استخدامی بانک سامان
سوالات استخدامی بانک سامان
ما از شهریورماه سال 1378، به‌عنوان نخستین مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی ایران با سرمایه اولیه 11 میلیارد ریال و با نام «سامان اقتصاد» فعالیت خود را آغاز کردیم.
کمتراز سه سال بعد، در شهریورماه سال 1381، توانستیم مجوز لازم برای انجام و ارائه خدمات بانکی را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده و به‌عنوان یک بانک خصوصی، دوره جدیدی از حیات خود را تجربه کنیم.
طی این سال‌ها، با قرار گرفتن در مسیر رشد و سودآوری توانسته‌ایم سرمایه اولیه را تا حدود 80 برابر افزایش دهیم. این سرمایه در تاریخ 12 مردادماه 1393، با افزایشی معادل 1،412 میلیارد ریال از 6،588 میلیارد ریال به 8000 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سامان

تمامی بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی در زمان مشخص شده بر اساس نیاز خود، اقدام به جذب نیرو می‌کنند. ثبت‌نام در آزمون استخدامی از طریق سایت اصلی بانک به آدرس sb24.ir انجام می‌شود که داوطلبان با مراجعه به سایت و بررسی شرایط عمومی و اختصاصی استخدام در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سامان

در روند ثبت‌نام اینترنتی که از طریق سایت اصلی بانک صورت می‌گیرد، داوطلبان ابتدا باید از طریق مرورگر خود وارد سایت sb24.ir شده و گزینه دعوت به همکاری را انتخاب نمایند. سپس فرم تقاضانامه ثبت‌نام و دعوت به همکاری را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز و عکس پرسنلی خود را بارگزاری کنند. داوطلبان باید هزینه ثبت‌نام و شرکت در آزمون را پرداخت کرده و پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، کد رهگیری را دریافت کنند.

شرایط عمومی استخدام بانک سامان

فرد داوطلب برای استخدام در بانک سامان، باید دارای شرایط عمومی وضع شده باشد. این شرایط عبارتند از:
داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سو پیشینه کیفری
عدم اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات
برخورداری از سلامت جسمانی و‌ روانی و‌ توانایی انجام فعالیت در شغل مورد تقاضا
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

شرایط اختصاصی استخدام بانک سامان

متقاضی استخدام در عنوان شغلی انتظامات باید حداقل دارای مدرک دیپلم، ۱۷۵حداقل سانتی متر قد، مهارت در فنون رزمی و کارت پایان خدمت باشد.
افرادی که متقاضی شغل متصدی امور بانکی هستند، باید فارغ التحصیل یکی از رشته‌های حسابداری، امور بانکی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و اقتصاد باشند. این افراد باید توانایی ارتباط موثر با مشتری را داشته و زبان انگلیسی آن‌ها در سطح intermediate باشد و یک سال سابقه کار مرتبط را دارا باشند.
مدرک تحصیلی متقاضی باید مورد تایید وزارت علوم و مطابق با عنوان شغلی مورد تقاضا باشد.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک سامان

فارغ التحصیلان رشته‌های حقوق، مدیریت، حسابداری، علوم اقتصادی، آمار، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی و افتصاد برای استخدام در عناوین شغلی مورد نیاز بانک سامان، از نظر سنی باید دارای قوانین و شرایط وضع شده توسط این بانک باشند. آقایان در زمان جذب نیرو و استخدام در این بانک باید ۲۷ سال تمام و بانوان ۲۵ سال تمام را داشته باشند. ملاک محاسبه سن، اولین روز ثبت‌نام آزمون استخدامی می‌باشد.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سامان

افرادی که قصد ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک سامان را دارند، باید مدارک زیر را ارائه دهند:
فایل اسکن شده عکس ۴*۳
اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن
اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو
کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل داوطلب
ارائه مدارک دال بر بومی بودن فرد در محل مورد تقاضا برای استخدام
ارائه مدارک مربوط به ایثارگری برای افرادی که می‌خواهند از سهمیه ایثارگری خود برای استخدام استفاده کنند.

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سامان مطلع شویم؟

استخدام در بانک سامان به دو مرحله اولیه و نهایی تقسیم می‌شود. مرحله اولیه شامل بررسی مدارک متقاضیان و وضعیت قبولی آن‌ها در آزمون استخدامی، می‌باشد و مرحله دوم مصاحبه حضوری و معاینات پرشکی را شامل می‌شود. متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی باید از طریق سایت اصلی بانک که اقدام کرده و در صورت قبولی در آزمون، وارد مراحل ذکر شده استخدام می‌شوند. زمان برگزاری آزمون و ثبت‌نام در آن، از طریق سایت اصلی بانک به آدرس sb24.ir به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک سامان

منابع عمومی آزمون استخدامی بانک سامان شامل معارف اسلامی( اقلیت‌های مذهبی موظف به پاسخگویی به این سوالات نمی‌باشند)، زبان و ادبیات فارسی، هوش و‌ توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و قانون اساسی، ریاضی و آمار مقدماتی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و زبان انگلیسی می‌شود.
منابع تخصصی نیز شامل اصول حسابداری ۱ و ۲، حسابداری بهای تمام شده، اقتصاد، حقوق بین الملل، بودجه، قانون مبارزه با پولشویی، اقتصاد خرد و کلان، حسابداری مالی، آمار و حسابداری صنعتی می‌باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک سامان

بانک سامان برای تامین نیروی انسانی و متخصص مورد نیاز خود، از طریق برگزاری آزمون استخدامی، اقدام به جذب نیرو می‌کند. این بانک از طریق سایت اصلی خود به آدرس sb24.ir آزمون استخدامی را برگزار کرده که داوطلبان واجد شرایط می‌توانند با ورود به این سامانه و اطلاع از فراخوان‌ها و مطالعه دفترچه عمومی و راهنمای ثبت‌نام آزمون، ابتدا از تمامی اطلاعات مربوط به آزمون مطلع شده و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک سامان شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک ها شامل: (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات شامل ویژگی‌های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …