معرفی کامل رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

هدف رشته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به منظور انجام امور فنی مرتبط با کشاورزی است. این امور شامل طراحی، تولید ماشین‌های کشاورزی، بررسی سازگاری ماشین‌های وارداتی و آموزش امور فنی به تعمیرکاران و حتی صاحبان ماشین‌های گوناگون است. هدف اصلی آموزش دانشجویان فراگیری کامل در مورد قسمت‌های مختلف ماشین‌های کشاورزی است. با توجه به تولید، واردات و مونتاژ این ماشین‌ها در کشور است دانش آموختگان می‌بایست بتوانند در کلیه امور نقش اصلی را ایفا کنند تا از ورود ماشین‌های بی ­کیفیت به مزارع و سایر عرصه‌های کشاورزی جلوگیری شود.این رشته از جمله مجموعه زیر گروه کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد است.

با توجه به متفاوت بودن ضریب تأثیر دروس امتحانی در گرایش‌های مختلف رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم در آزمون کارشناسی ارشد داوطلبانی که علاقه‌مند به پذیرش در گرایش خاصی از این رشته در مقطع کارشناسی ارشد هستند میبایست به بررسی سرفصل‌ها و ضرایب دروس امتحانی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بیوسیستم در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بپردازند.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کد 1319) :

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم می توانند پس از فراغت از تحصیل فعالیت های مربوط به طراحی و پیاده سازی ، فرآوری محصولات مختلف کشاورزی و غذایی، طراحی و ساخت سامانه های مورد استفاده در مهندسی مکانیک بیوسیستم، و مدیریت سامانه های مربوط به استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر را که دانش آموختگان سایر گرایش های مهندسی مکانیک با آن آشنایی ندارند را به خوبی انجام دهند.

کارشناسی ارشد رشته تاریخ بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 دارای گرایش‌های زیر است:

طراحی و ساخت
انرژی های تجدیدپذیر
فناوری پس از برداشت

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم ( کد 1319) در گرایش‌های طراحی و ساخت، انرژی های تجدیدپذیر، فناوری پس از برداشت :

زمینه‌های اشتغال مربوط به رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم با توجه به دروس ارایه شده در این رشته شامل طیفی وسیع در کشاورزی و صنعت می‌باشد. با توجه به عنوان این رشته زمینه‌های اصلی فعالیت دانش آموختگان طراحی و تولید ماشین‌های کشاورزی در رابطه با خودکفایی صنعتی در رشته کشاورزی و آموزش و تربیت کادر اجرایی کارخانجات تولیدی و مجتمع‌های کشاورزی مکانیزه است. دانش آموختگان می‌بایست با بکارگیری علوم و تکنولوژی مرتبط با طراحی و سازگاری ماشین‌های مختلف کشاورزی به خدمت در کارخانجات ساخت تراکتور و ماشین‌های کشاورزی، شبکه تعمیرگاههای مجاز ماشین‌ها و ادوات کشاورزی در مراکز پژوهشی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی مبادرت ورزند. با توجه به گذراندن دروس مهندسی در این رشته دانش آموختگان می­توانند در زمینه هایی همچون خودرو سازی و صنایع وابسته، ماشین آلات سنگین، ماشین آلات راهسازی، همچنین نقشه کشی صنعتی و فرآیند تولید کارگاهی مشغول به کار شوند.

keyboard_arrow_up