معرفی کامل رشته مجموعه مدیریت در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

بدون شک مدیریت برای پیشرفت و حل مشکلات سازمان‌ها و جوامع امری ضروری است و هر واحد کوچک یا بزرگی نیازمند یک مدیر توانا می‌باشد. کارشناسی ارشد مدیریت از رشته‌های پرطرفدار در کشور ما می‌باشد. البته بعضی می‌گویند مدیریت امری ذاتی است و برای تایید این مطلب مدیران موفق زیادی را مثال می‌زنند که بدون آموختن مواد درسی رشته مدیریت به این امر نائل آمده‌اند. ولی به هر حال یادگیری دروس کارشناسی ارشد مدیریت توان تشخیص راه صحیح و تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر را بالاتر می‌برد. البته امروزه با توجه به پیشرفت جوامع و پیچیده شدن امور یک مدیر خوب لازم است به علوم مختلف از جمله اقتصاد، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی، روانشناسی نیز آشنا باشد. قدرت رهبری، اعتماد به نفس، روابط عمومی خوب، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل در شرایط عادی و غیرعادی و قدرت تصمیم‌گیری از جمله خصایص یک مدیر خوب می‌باشد.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی(بازار کار) رشته مجموعه مدیریت ( کد 1142) :

در بین گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت معمولا گرایش مدیریت بازرگانی در بین داوطلبان طرفداران بیشتری دارد، اما انتخاب بهترین گرایش به شرایط فردی، پتانسیل شخصی و شرایط جامعه نیز بستگی دارد.

گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت :

مدیریت بازرگانی
مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی
مدیریت فناوری اطلاعات
مدیریت تکنولوژی
مدیریت مالی
کارآفرینی
مدیریت منابع انسانی
مالی
مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای
مدیریت بازرگانی دریایی
مدیریت بحران
مدیریت اماکن متبرکه مذهبی
سیاستگذاری علم و فناوری

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت بازرگانی:

فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت در گرایش مدیریت بازرگانی می‌توانند در وزارت بازرگانی، واحدهای تولیدی بزرگ، ادارات دولتی و هر واحد صنفی که نیاز به مدیر بازاریابی و فروش داشته باشد مشغول بکار شوند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت دولتی

فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت دولتی رشته کارشناسی ارشد مدیریت معمولاً در موسسات دولتی و خدمات عمومی مشغول به کار می‌شوند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت صنعتی

فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت صنعتی رشته کارشناسی ارشد مدیریت با استفاده از شناخت مسائل مالی و همچنین رفتار نیروهای سازمانی، می‌توانند در هدایت واحدهای صنفی مختلف مفید باشند و راندمان واحدهای تحت نظر خود را بالا ببرند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت فناوری اطلاعات

فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته مدیریت گرایش مدیریت فناوری اطلاعات هدایت شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار یا بخش‌های نرم‌افزاری مؤسسات بزرگ را به‌واسطه تسلط بر موضوعات تئوری مدیریت و منابع انسانی و همچنین با یادگیری مباحث تخصصی IT، به‌دست می‌گیرند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت تکنولوژی

فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت تکنولوژی رشته کارشناسی ارشد مدیریت می توانند در ارتباط مراکز علمی و صنعتی، سازمان‌های تحقیق و توسعه و پارک تحقیقاتی صنعتی مشغول بکار شوند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت مالی

سازمان‌های بورس و اوراق بهادار، بانک‌ها و موسسات اعتباری، وزارت بازرگانی، سازمان‌های اقتصادی بزرگ از مراکز جذب فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت مالی هستند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش کارآفرینی

فارغ‌التحصیلان گرایش کارآفرینی در رشته کارشناسی ارشد مدیریت می‌توانند به‌عنوان مدیران مؤسسات، مدرس، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی وارد باز کار شوند.

موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مدیریت گرایش مدیریت منابع انسانی

فارغ‌التحصیلان گرایش منابع انسانی در رشته کارشناسی ارشد مدیریت به فعالیت‌هایی همچون کارمندیابی و جذب، آموزش، حقوق و دستمزد و روابط سازمانی می‌پردازند.

keyboard_arrow_up