معرفی کامل رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

علم زیست‌شناسی به عنوان یکی از علوم پایه‌ای، باعث پیشرفت و توسعه‌ی بسیاری از علوم دیگر می‌باشد. پیشرفت‌های مختلف در بعضی زمینه‌های ژنتیک، علوم پزشکی، روانشناسی، داروسازی، کشاورزی و … با پیشرفت‌های علم زیست‌شناسی اتفاق افتاده است. کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دارای 10 گرایش می باشد. امکان ادامه تحصیل در رشته‌ی زیست‌شناسی تا مقطع دکترا در كشور ما فراهم است.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206)

1- زیست شناسی سلولی و مولكولی

2- ژنتیك

3- میكروبیولوژی

زیست شناسی میکروب های بیماری زا
صنعتی
بیوسیستماتیک و بوم شناسی
محیطی

4- بیوشیمی

5- بیوفیزیک

6- زیست فناوری

میكروبی
مولکولی
دریا
صنعت و محیط زیست

7- ریز زیست فناوری

8- آموزش زیست شناسی

9- نانوبیوممتیک(نانوزیست الهام)

10- اخلاق زیستی

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206):

انواع مراكز تحقیقاتی و پژوهشی مانند انستیتوپاستور، مركز تحقیقات ژنتیك، پژوهشكده رویان، مراكز تحقیقاتی مختلف از مراكز جذب فارغ‌التحصیلان گرایش زیست شناسی سلولی و مولكولی می‌باشند. فعالیت به صورت ایجاد شركت‌های خصوصی برای كسب در آمد نیز می‌تواند یكی دیگر از گزینه‌ها باشد.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206) در گرایش‌های ژنتیك:

با توجه به اینكه گرایش ژنتیك به نوعی رشته‌ی جدیدی در كشور ما محسوب می‌شود، فارغ‌التحصیلان گرایش ژنتیك با دانش تخصصی خود در آینده با بازار كار خوبی مواجهه خواهند شد، وزارت بهداشت، مراكز ترویج كشاورزی، مراكز پژوهشی مختلف (مانند انستیتو پاستور، پژوهشكده رویان و …) از جمله مراكز جذب فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌باشد.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206):

فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد گرایش میكروبیولوژی در شركت نفت، انواع كارخانجات صنایع غذایی، آزمایشگاه‌های مختلف، وزارت بهداشت، مراكز تهیه دارو، كارخانجات تهیه اسید، مراكز تهیه واكسن و دیگر مراكز مرتبط مشغول به كار می‌شوند.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206) در گرایش‌های بیوشیمی:

فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش‌های بیوشیمی در مقطع كارشناسی اغلب جذب آموزش و پرورش یا آزمایشگاه‌ها می‌شوند. در مقطع كارشناسی ارشد نیز می‌توانند در شركت‌ها و كارخانجات محصولات شیمیایی و بیوشیمیایی و در مقطع دكتری تدریس در دانشگاه و تأسیس آزمایشگاه و مراكز پژوهشی فعالیت ‌كنند.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی ( کد 1206) :

در مقطع كارشناسی اغلب فارغ‌التحصیلان به تدریس یا همكاری با آزمایشگاه‌های بالینی می‌پردازند، در مقطع کارشناسی ارشد و دكتری نیز به تولید مولد بیوتكنولوژیك و ایجاد تغییرات ژنتیكی در مواد می‌پردازند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد و دكتری پژوهش و مراكز تحقیقاتی و كارخانجات مواد بیوشیمیایی و شیمیایی از دیگر مراكز كار فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد این رشته می‌باشد.

keyboard_arrow_up