معرفی کامل رشته مجموعه زبان انگلیسی در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

برای برقراری ارتباط در دنیای امروز، نیاز به تسلط به زبان انگلیسی (كه یك زبان بین‌المللی می‌باشد،) كاملاً ضروری جلوه می‌كند. گرایش آموزش زبان کارشناسی ارشد همان‌طور كه از نامش پیداست، به روش‌های تخصصی آموزش زبان اشاره می‌كند. بررسی و تحقیق در مورد نكات ریز و درشت و مشكلات یادگیری زبان در این رشته صورت می‌گیرد. بهترین روش‌های تدریس، عوامل اجتماعی و روانشناسی در یادگیری زبان، تكنولوژی‌های مختلف برای آموزش زبان و … در این رشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مقایسه ای در گرایش ادبیات انگلیسی کارشناسی ارشد دانشجو با مسائل اساسی زبان، درك و فهم معانی نهفته در متون ادبی و تحلیل و نقد متون ادبی انگلیسی آشنا می‌شود ولی در گرایش مترجمی زبان کارشناسی ارشد، هدف آموزش فنون تخصصی برای ترجمه‌ی دقیق و صحیح متون انگلیسی و همچنین ترجمه‌ی مکالمات فردی می‌باشد.کارشناسی ارشد زبان انگلیسی در سه گرایش ذیل دانشجو می‌پذیرد :

آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زبان انگلیسی ( کد 1121) :

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته مجموعه زبان انگلیسی از بازار کار و موقعیت های شغلی نسبتاً خوبی برخوردار هستند و دانش آموختگان مجموعه زبان انگلیسی با توجه به گرایش خود پس از فراغت از تحصیل می توانند در مراکز ، آموزشگاه ها، مدارس و سازمان های مربوطه مشغول به کار شوند.

آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات انگلیسی
مترجمی زبان انگلیسی

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه زبان انگلیسی ( کد 1121) در گرایش آموزش زبان انگلیسی:

فارغ‌التحصیلان كارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی با توجه به گرایش خود، می‌توانند به عنوان مدرس و مولف در دانشگاه‌ها و مدارس و مراكز خصوصی آموزش زبان مشغول به فعالیت شوند. صدا و سیما، خبرگزاری‌های مختلف، وزارت امور خارجه، موسسات خصوصی مرتبط با خارج كشور، دارالترجمه‌ها از مراكز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته، خصوصاً گرایش مترجمی زبان هستند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد گرایش ادبیات زبان انگلیسی می‌توانند در مراكز مختلف به ترجمه كتاب‌های رمان و متون ادبی بپردازند.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی (بازار کار) رشته مجموعه زبان انگلیسی (کد 1121) در گرایش‌ زبان و ادبیات انگلیسی :

فرصت‌های شغلی مناسبی برای فارغ‌التحصیلان این رشته بخصوص در ایران فراهم شده است. كه می توان به موارد ذیل اشاره كرد:

امکان دبیری و استادی در این رشته‌ در مراکز آموزش زبان و موسسات آموزش عالی.
کار مترجمی مخصوصاً ترجمه متون ادبی
وزارت امور خارجه به عنوان اصلی‌ترین مرکز جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های زبان سراسر کشور محسوب می‌شود.
در بخش فرهنگ، ارتباطات و رفت و آمدهایی که در اثر برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مانند آن برگزار می‌شود.
در بخش صنعت
اشتغال در شركت های بازرگانی خارجی
کلاس‌های خصوصی برای دانش‌آموزانی که در این درس ضعف دارند

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی (بازار کار) رشته مجموعه زبان انگلیسی ( کد 1121) در گرایش مترجمی زبان انگلیسی:

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی می توانند به عنوان مدرس و مولف در مراکز دانشگاهی مشغول به فعالیت شوند. ایشان همچنین می توانند به عنوان مترجم کتبی یا شفاهی در دارالترجمه ها، انتشاراتی ها، موسسات فرهنگی، سفارت خانه ها، شرکت های خارجی و دیگر موسسات مرتبط با کشورهای دیگر استخدام شوند.

keyboard_arrow_up