معرفی کامل رشته ریاضی در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

این كه گفته می‌شود ریاضیات مادر علوم است، اهمیت این رشته را مشخص می‌كند. امروزه فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد ریاضی با توجه به گرایش خود در علوم مختلف به كار گرفته می‌شوند. ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد ریاضی، استعداد، پشتكار و علاقه‌ی بسیار می‌خواهد و دانشجوی این رشته باید شخصی صبور و با حوصله باشد و از صرف وقت زیاد در حل مسئله خسته نشود و همچنین باید در حوزه‌ی ریاضی یك روحیه‌ی علمی ـ انتقادی و تجزیه و تحلیلی داشته باشد.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه ریاضی (کد 1208) :

1- ریاضیات و کاربردها

جبر
آنالیز
هندسه (توپولوژی)
گراف و تركیبات
منطق ریاضی
ریاضیات تصادفی

2- ریاضی كاربردی

آنالیز عددی
بهینه سازی
معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیكی
ریاضی مالی
رمز و كد
علوم داده
ریاضیات زیستی

3- آموزش ریاضی

4- محاسبات نرم

ساختارهای جبر منطقی

5- بیوانفورماتیک

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی ( بازار کار ) رشته مجموعه ریاضی (کد 1208):

یكی از عمده‌ترین زمینه‌های شغلی برای این رشته تدریس است و در برخی گرایش‌ها مثل گرایش كاربردی می‌توان در كارخانجات و در واحدهای طراحی برای مدل‌سازی و بهینه‌سازی و همین طور امور مالی و حسابداری و مشغول به كار شد. از مشخصه‌های فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی در مقطع كارشناسی ارشد قدرت استدلال و توانایی اثبات مطالب است.

طراحی سیستم‌های برنامه‌ریزی و مدل‌سازی برای سازمان‌ها و مراكز پژوهشی، شاغل شدن به عنوان مدرس در وزارت آموزش و پرورش، موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه‌های علمی ـ كاربردی، فعالیت در بانك‌ها و بعضی از مراكز تحقیقاتی و صنعتی، از دیگر فرصت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد ریاضی می‌باشند.

keyboard_arrow_up