معرفی کامل رشته علوم و مهندسی باغبانی در آزمون کنکور مقطع کارشناسی ارشد:

باغبانی یك شاخه از كشاورزی می‌باشد كه با علم، هنر، تكنولوژی و تجارت گیاهان سر و كار دارد. کارشناسی ارشد علوم باغبانی شامل شش شاخه میوه‌كاری، سبزی‌كاری، گل‌ها و گیاهان زینتی، گیاهان دارویی، فیزیولوژی پس از برداشت و بیوتكنولوژی و اصلاح محصولات باغبانی می‌باشد. هدف این رشته پرورش افرادی برای تكثیر، اصلاح، افزایش عملكرد، مقاومت به آفات و بیماری‌ها، بهبود ارزش‌های غذایی و مقاومت به تنش‌های محیطی در محصولات باغی و زینتی می‌باشد. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در زمینه‌هایی همچون تولید محصولات باغی و گلخانه‌‌ای، تولید فرآورده‌های دارویی، شركت‌های كشت بافت و طراحی فضای سبز به فعالیت مشغول شوند.

گرایش‌ها و موقعیت‌های شغلی و استخدامی(بازار کار) رشته علوم و مهندسی باغبانی (کد 1305) :

مهندسی باغبانی از رشته‌هایی است كه فارغ التحصیلان آن می‌توانند محصولات خود را صادر نمایند و افراد اگر سرمایه كافی داشته باشند می‌توانند به تولید گل‌ها و سبزیجات و میوه‌های گلخانه‌ای بپردازند و رشته‌ای پر درآمد برای فارغ التحصیلان آن می‌باشد.

کارشناسی ارشد علوم و مهندسی باغبانی براساس دفترچه آزمون سال 1400 دارای گرایش‌های زیر است:

درختان میوه
سبزی ها
گیاهان زینتی
گیاهان دارویی
تولید محصولات گلخانه ای
موقعیت‌های شغلی و استخدامی (بازار کار) رشته مهندسی باغبانی گرایش درختان میوه،‌سبزی‌ها، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی، تولید محصولات گلخانه‌ای:
فارغ الحتصیلان رشته مهندسی باغبانی . در بخش دولتی می‌توانند در جهاد كشاورزی و سازمان‌های شهرداری و همچنین كارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی و به عنوان كارشناس در مزارع مشغول به كار شوند.

keyboard_arrow_up