استخدام سازمان اوقاف و امور خیریه

استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان شبه‌دولتی ایرانی است، که مدیریت کلیه موقوفات فاقد متولی کشور را در اختیار دارد. حوزه فعالیت این سازمان شامل مدیریت موقوفات عام فاقد متولی، موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی، اثلاث باقیه و بقعه‌های متبرکه، همچنین محبوسات، نذور، صدقات و هر مال دیگری که به غیر از عنوان وقف برای امور عام‌المنفعه و خیریه اختصاص یافته و نیز اداره مؤسسات و انجمن‌های خیریه می‌باشد.

وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه

همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، سازمان اوقاف و امور خیریه، دارای وظایف متعددی است که این وظایف در قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف، تعیین شده اند. مطابق ماده 1 این قانون، وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه، شامل موارد زیر می شود:
اداره امور موقوفات عام که فاقد متولی وقف بوده یا مجهول التولیه است و موقوفات خاصه، در صورتی که مصلحت وقف و بطون لاحقه ( بطن، به معنی نسل است و بطون لاحقه، یعنی نسل های بعدی که به عنوان موقوف علیهم محسوب می شوند ) و یا رفع اختلاف موقوف علیهم، متوقف بر دخالت ولی فقیه باشد .
اداره امور اماکن مذهبی اسلامی که ترتیب خاصی برای اداره آنها ارائه نشده است .
اداره امور موسسات و انجمن های خیریه ای که از طرف دولت یا سایر مراجع ذی صلاح، محول شده یا بشود .
اداره موسسات و انجمن های خیریه ای که به تشخیص دادستان محل، فاقد صلاحیت باشد (تا تعیین تکلیف از طرف دادگاه )و همچنین، در صورت نبودن ناظر یا عدم صلاحیت وی ( در اموری که ناظر پیش بینی نشده است ) .
انجام امور گورستان های متروکه موقوفه ای که متولی معین ندارد و اتخاذ تصمیم لازم در مورد آنها .
کمک مالی، در زمینه تبلیغ و نشر معارف اسلامی
اداره و نظارت بر اثلاث باقیه، محبوسات، نذور، صدقات و هر مالی که غیر از عنوان وقف، برای امور عام المنفعه و خیریه اختصاص یافته است.

دانلود سوالات استخدامی سازمان اوقاف و امور خیریه

نحوه ثبت نام در آزمون استخدام سازمان اوقاف و امور خیریه

سازمان اوقاف و امور خیریه برای جذب نیروی متخصص و کارآمد، سالانه آزمون استخدامی را از طریق سایت سنجش و آموزش کشور برگزار می کند. داوطلبان برای آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز رشته ها و شغل های محل استخدام، باید ابتدا به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس با دانلود دفترچه راهنما، تمامی اطلاعات مورد نیاز را به طور کامل مطالعه کرده و بعد از آن، اقدام به ثبت نام در آزمون کنند.

مراحل ثبت نام سازمان اوقاف و امور خیریه

داوطلبان برای ثبت نام در سازمان اوقاف، ابتدا باید به سایت سنجش مراجعه کرده و گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب کنند. سپس با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت نام در آزمون اوقاف و امور خیریه را پرداخت کرده و با دریافت شماره سریال کارت اعتباری وارد بخش ثبت نام شوند. پس از انجام این مراحل، اطلاعات خود را تکمیل کرده و مراحل ثبت نام را به پایان برسانند. داوطلبان باید کد رهگیری را دریافت کرده و تا پایان آزمون همراه خود نگه دارند.

شغل های مورد نیاز سازمان اوقاف و‌ امور خیریه

از شغل های مورد نیاز این سازمان می توان به: کارشناس امور فرهنگی وقف، کارشناس امور دینی بقاع متبرکه، کارشناس امور مسابقات قرآنی، کارشناس امور خیریه، کارشناس اوقاف و کارشناس اقتصادی موقوفات اشاره نمود.
داوطلبان واجد شرایط برای استخدام در هر یک از این شغل ها، پس از قبولی در آزمون استخدامی و مصاحبه حضوری پس از تایید واحد گزینش، می توانند در این سازمان شروع به کار کنند.

شرایط عمومی استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه

داوطلب تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی را داشته باشد.
اعتیاد به مواد مخدر یا استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
سلامت جسمی و روانی و توانایی انجام کار در شغلی که به او سپرده می شود را داشته باشد.
ممنوعیت استخدام در ارگان ها و سازمان های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را داشته باشد.

دانلود سوالات استخدامی سازمان اوقاف و امور خیریه

شرایط اختصاصی استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه

داوطلب اگر جزو استخدامی های رسمی یا پیمانی باشد، پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی و مصاحبه، در زمان معرفی به گزینش برای سیر مراحل استخدام، نباید جزو مستخدمین رسمی و پیمانی دستگاه های اجرایی باشد.
داوطلب باید شرایط احراز شغل در جدول مندرج را داشته باشد.
دارندگان مدارک تحصیلی پایین از مدرک تحصیلی اعلام شده و مدرک معادل، حق شرکت در امتحان را ندارند.
داوطلبانی که در آزمون استخدامی و مصاحبه قبول می شوند، به مدت ده سال باید تعهدی مبنی بر عدم جابه جایی محل خدمت، بدهند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام سازمان اوقاف و امور خیریه

افراد داوطلب برای استخدام در سازمان اوقاف و امور خیریه از نظر سنی اگر دارای مدرک دیپلم باشند، حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۳۰ سال سن، داوطلبان دارای مدرک فوق دیپلم، حداکثر سن ۳۰ سال، متقاضیان دارای مدرک لیسانس، حداکثر ۳۵ سال، داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، حداکثر ۴۰ سال و داوطلبان دارای مدرک دکتری، حداکثر ۴۵ سال سن داشته باشند.

معافیت شرط سنی و افزایش حداکثر سن مجاز، شامل چه کسانی می شود؟

جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵٪ و بالاتر و فرزندان و همسر آزادگانی که حداقل سابقه یک سال اسارت و بالاتر را دارند و رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، معاف از شرط سنی هستند.
برای افراد خانواده شهدا از جمله پدر، مادر، خواهر و برادر به میزان ۵ سال به سقف سن مجاز افزوده میشود.
برای رزمندگان با سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به مدت میزان حضورشان، به حداکثر سن مجاز افزوده می شود.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی سازمان اوقاف و امور خیریه

برای ثبت نام در آزمون سازمان اوقاف و‌ امور خیریه مدارکی باید ارائه شود. این مدارک عبارتند از:
فایل عکس ۴*۳ اسکن شده.
اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات.
اصل کارت ملی به همراه کپی پشت و‌ رو.
پرداخت وجه ثبت نام.
تکمیل فرم تقاضا نامه.
اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی.
اصل کارت پایان خدمت به همراه کپی.
مدرک ایثارگری یا معرفی نامه از بنیاد شهید.
ارائه مدرک دال بر بومی بودن شخص متقاضی.
ارائه مدرک مربوط به حافظان قرآن.

چگونه از زمان ثبت نام استخدام سازمان اوقاف و امور خیریه مطلع شویم؟

سازمان اوقاف و‌امور خیریه که وظیفه حفظ اماکن مختص به امور خیریه، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد را بر عهده دارد، سالانه هم زمان با آزمون های فراگیر دستگاه های اجرایی، جهت جذب نیروی مورد نظر خود، آزمون استخدامی را برگزار می کند که داوطلبان برای اطلاع از زمان بندی می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و از تمامی شرایط ثبت نام آزمون اطلاع کسب نمایند. همچنین برای اطلاع از امور مربوطه به این سازمان باید به سایت خود سازمان، به آدرس my.oghaf.ir مراجعه کرد.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و اختصاصی برای موفقیت در آزمون استخدامی سازمان اوقاف و امور خیریه

منابع عمومی آزمون استخدامی اوقاف عبارتند از:
ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، معارف اسلامی، هوش و توانمندی های ذهنی، آمار مقدماتی و ریاضی،
فناوری اطلاعات و‌ مهارت های کامپیوتری می باشد.
اقلیت های مذهبی موظف به پاسخگویی سوالات معارف نمی باشند و امتیازات این قسمت میان سایر سوالات، تقسیم می شود.
منابع اختصاصی آزمون سازمان امور خیریه، برای شغل های استخدامی در این سازمان متفاوت می باشد که داوطلبان با مراجعه به دفترچه عمومی، می توانند از آنها اطلاع داشته باشند.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی سازمان اوقاف و‌ امور خیریه

داوطلبان استخدام در شغل های مختلف سازمان اوقاف و‌ امور خیریه، ابتدا باید در آزمون استخدامی این سازمان شرکت کنند و‌ پس از قبولی در این آزمون، به مصاحبه حضوری دعوت می شوند. در صورت تایید صلاحیت داوطلب و قبولی در تمامی مراحل استخدام، می توانند شروع به کار کنند. برای ثبت نام در آزمون استخدامی، داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه عمومی، اقدام به ثبت نام نمایند.

دانلود سوالات استخدامی سازمان اوقاف و امور خیریه

دفترچه عمومی استخدام اوقاف شامل چه مواردی می باشد؟

مطالعه دفترچه عمومی سازمان اوقاف و‌ امور خیریه، پیش از ثبت نام برای تمامی داوطلبان استخدام در این سازمان، الزامی می باشد. این دفترچه شامل اطلاعاتی چون: شرایط عمومی و اختصاصی استخدام، زمان و نحوه برگزاری آزمون، مدارک لازم جهت ثبت نام، مراحل گزینش داوطلبان، رشته های شغلی ارائه شده و رشته های تحصیلی مورد نیاز، منابع عمومی و اختصاصی آزمون و شرایط برگزاری آزمون می باشد.
keyboard_arrow_up