استخدام راه آهن

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است که وظیفه نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه راه‌آهن ایران را برعهده دارد. استخدام راه آهن هر سال بصورت سراسری در رشته های مختلف برگزار می گردد.

تاریخچه راه آهن

این شرکت، سهامی خاص است که به موجب قانون مصوب مجلس شورای ملی ایران در ۱۶ اسفند ۱۳۵۵ تأسیس گردیده و در این اساسنامه شرکت نامیده شده‌است. در این اساسنامه آمده‌است: شرکت راه‌آهن ایران، شرکتی است وابسته به وزارت راه و ترابری که به صورت بازرگانی اداره شده و کلیه عملیات خود را بر طبق مفاد این اساسنامه ودر مواردی که در اساسنامه تعیین تکلیف نشده باشد طبق مقررات قانون تجارت عمل خواهد نمود.
مدت شرکت نامحدود و مرکز آن تهران می‌باشد.
شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است.
سرمایه اولیه شرکت ده میلیارد ریال است که کلاً متعلق به دولت می‌باشد و ازمحل دارایی راه‌آهن دولتی ایران تأمین می‌گردد.

دانلود سوالات استخدامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی شرکت راه آهن

شرکت راه آهن برای جذب نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز خود در رشته های شغلی مختلف، از بین متقاضیان بومی و‌ واجد شرایط در مشاغل مورد نیاز، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه حضوری، ارزیابی روانشناختی و شایستگی شغلی، طی دوره آموزشی افراد را انتخاب می کند. آزمون استخدامی راه آهن از طریق سایت سازمان مورد نظر برگزار شده و افراد واجد شرایط در زمان اعلام شده، باید به سایت مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی راه آهن

افراد برای ثبت نام در آزمون استخدامی راه آهن، ابتدا باید وارد سایت wazmoon.ir شده و گزینه استخدامی را انتخاب کند. سپس اطلاعات فردی خود را وارد فیلد مورد نظر کرده و با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی را پرداخت کنند. پس از انجام این مراحل، کد پیگیری یا سریال کارت اعتباری را دریافت کرده و بعد از آن، گزینه ثبت نام را انتخاب کنند و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند. داوطلبان باید کد پیگیری را تا زمان اتمام آزمون، همراه خود داشته باشند.

شرایط عمومی استخدام شرکت راه آهن

فرد داوطلب باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
سو پیشینه کیفری نداشته باشد.
به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی، اعتقاد داشته باشد.
داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان، الزامی است.
اعتیاد به مواد مخدر یا استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
ممنوعیت استخدام در هیچ کدام از ارگان ها به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.
در هیچ یک از ارگان های دولتی و سازمان ها مشغول به کار نباشد و تعهد خدمت به آن ها را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام در شرکت راه آهن

فرد داوطلب اگر جزو ایثارگران باشد، باید در فرم تقاضانامه ثبت نام، مدارک مربوط به ایثارگری خود را تکمیل کند و شرایط عمومی و اختصاصی را دارا باشد.
متقاضی شرایط احراز طبقه شغلی مندرج در جدول طبقه بندی مشاغل شرکت را داشته باشد.
داوطلبان بومی باید قبل از ثبت نام، مدارک دال بر بومی بودن خود را تکمیل کرده و ارائه دهند.
دارندگان مدارک تحصیلی مورد نیاز، طبق مواردی که در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی راه آهن مشخص شده، مجاز به ثبت نام هستند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام شرکت راه آهن

ناظر تخلیه و بارگیری به شرط داشتن کارت پایان خدمت، ۲۸ سال سن و به شرط داشتن کارت معافیت دائم، ۲۶ سال سن را داشته باشد.
سوزنبان، حفاظت ایستگاهی، تعمیرکار واگن و حفاظت فیزیکی، به شرط داشتن کارت پایان خدمت، ۲۱ سال سن و به شرط داشتن معافیت غیر پزشکی، ۲۴ سال سن را داشته باشند.
متقاضیانی که سابقه خدمت در مجموعه سیر و‌ حرکت راه آهن یا واحد های تعمیراتی ناوگان و مشاغل زیر ساخت را دارند، در صورت ارائه سوابق بیمه ای، حداکثر ۴ سال به سقف سنی افزوده می شود.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام در شرکت راه آهن

مدارک لازم برای شغل های شرکت راه آهن از جمله، لکوموتیوران ( کاردانی و‌ کارشناسی)، راهبر جرثقیل ریلی ( کاردانی و کارشناسی)، سوزنبان ( دیپلم)، متصدی ترافیک و ناظر تخلیه بارگیری ( کاردانی و کارشناسی)، راهبر ماشین آلات مکانیزه خط ( کاردانی و کارشناسی)، حفاظت ایستگاهی ( دیپلم)، تکنسین ارتباطات و علائم الکتریکی ( کاردانی و کارشناسی)، تعمیرکار واگن (دیپلم) و متصدی امور تاسیسات ( کاردانی و کارشناسی)، مورد نیاز می باشد.
مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت راه آهن

متقاضیان استخدام در شرکت راه آهن، لازم است برای ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی، مدارکی را ارائه دهند.

این مدارک عبارتند از:
فایل اسکن شده عکس ۴*۳.
اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن.
اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و رو.
اصل مدرک تحصیلی به همراه کپی.
ارائه فرم تکمیل اطلاعات فردی.
اطلاعات محل سکونت مانند کد پستی، شماره ثابت و …
اطلاعات و سوابق تحصیلی.
ارائه مدارک دال بر بومی بودن فرد داوطلب.

چگونه از زمان ثبت نام استخدام شرکت راه آهن مطلع شویم؟

افراد داوطلب برای شرکت در آزمون استخدامی راه آهن و استخدام در عناوین شغلی مختلف این شرکت، برای اطلاع از زمان آزمون، باید به سایت برگزاری آزمون به ادرس wazmoon.ir مراجعه کرده و نام نویسی خود را تکمیل کنند. متقاضیان قبل از اقدام به ثبت نام در آزمون، باید دفترچه عمومی را به طور کامل مطالعه کرده و از شرایط و‌ نحوه برگزاری آزمون اطلاع کسب کرده و حتما مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را تکمیل کنند.

دانلود منابع و استخدامی راه آهن

دفترچه عمومی شامل چه مواردی است؟

دفترچه عمومی شرکت راه آهن شامل موارد مهمی می باشد که متقاضیان قبل از ثبت نام باید آن را به طور کامل مطالعه کرده و از تمامی موارد و شرایط لازم و درج شده در دفترچه، اطلاع داشته باشند. این موارد عبارتند از:
مقدمه
تعاریف
سایت ثبت نام
زمان ثبت نام آزمون
منابع آزمون استخدامی
هزینه ثبت نام آزمون
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
زمان برگزاری آزمون استخدامی
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی
لیست رشته های مورد نیاز شرکت مورد نظر
شرایط عمومی و اختصاصی برای استخدام
شرایط سنی استخدام
جدول احراز شغلی

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی شرکت راه آهن

منابع عمومی استخدامی شرکت راه آهن، شامل آمار و ریاضی مقدماتی، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، ادبیات انگلیسی، هوش و‌توانمندی ذهنی، مهارت های کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.
منابع تخصصی هر شغل در این سازمان متفاوت می باشد، برای مثال برای شغل لکوموتیوران و تعمیرکار، ریاضی و آمار مبانی مکانیک، مبانی برق و الکترونیک و‌مبانی فیزیک و برای شغل متصدی ترافیک، ریاضی و آمار مبانی مکانیک، مبانی برق و الکترونیک و مبانی مدیریت مورد نیاز می باشد.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی شرکت راه آهن

متقاضیان استخدام در شرکت راه آهن در عناوین شغلی مختلف مانند لکوموتیوران، متصدی ترافیک، تکنسین ارتباطات و علائم، متصدی امور ساختمان، متصدی امور تاسیسات، راهبر ماشین آلات مکانیزه خط، راهبر جرثقیل ریلی و دیگر عناوین شغلی، باید به سایت مجری آزمون استخدامی این سازمان مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه عمومی استخدامی راه اهن، مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.
keyboard_arrow_up