جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیردولتی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد. هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند. شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر۱۱۲ می‌باشد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند و استخدام جمعیت هلال احمر زیر نظر سازمان سنجش برگزار می گردد.

ارکان ساختاری هلال احمر

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای چندین سازمان زیرمجموعه می‌باشد:
ستاد جمعیت هلال احمر
حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر
حوزه دبیرکل جمعیت هلال احمر
سازمان امداد و نجات
سازمان جوانان
سازمان داوطلبان
سازمان تدارکات پزشکی
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی
هیئت پزشکی حج
مؤسسه آموزش عالی هلال ایران
شرکت سرمایه‌گذاری هلال
شرکت نساجی هلال
روزنامه شهروند
جمعیت‌های هلال احمر استانی

مأموریت‌های هلال احمر

حوادث طبیعی مانند: سیل، زلزله، توفان، گردباد، و…
حوادث انسان ساخت مانند: جنگ، اغتشاشات شهری، آوارگی، شکست سدها، حوادث جاده ای، ریلی و هوایی و دریایی

دانلود سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر

نحوه ثبت نام آزمون استخدام جمعیت هلال احمر

جمعیت هلال احمر سالانه به منظور جذب نیروی انسانی و تکمیل کادر اداری خود، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند که داوطلبان واجد شرایط پس از اعلام زمان ثبت نام آزمون استخدامی، به سایت سنجش مراجعه کرده و در آزمون استخدامی ثبت نام می کنند. پس از برگزاری مرحله اول که شامل آزمون کتبی و اعلام نتایج است، داوطلبان در صورت قبولی در آزمون، برای مرحله گزینش استخدام باید به صورت حضوری به سازمان مربوطه مراجعه می کنند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدام جمعیت هلال احمر

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی، برای ثبت نام ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوند و گزینه سایر آزمون های استخدامی را انتخاب کرده و با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. پس از انجام این مراحل، با دریافت شماره سریال کارت اعتباری، فرم تقاضانامه شرکت در آزمون را تکمیل کرده و‌ در مرحله آخر کد رهگیری را دریافت کرده و تا زمان آنرا نگهداری نمایند.

رشته های مورد نیاز استخدام جمعیت هلال احمر

نجات گر، کارشناس امداد و‌ نجات، کارشناس خدمات دارویی، حسابدار، کارشناس بهداشت و‌ درمان، کارشناس آمار، کارشناس توان بخشی فیزیکی، کارشناس امور حقوقی، کارشناس مراکز درمانی، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس آموزش های همگانی، خزانه دار و مسئول امور عمومی، مسئول امور امدادی، کارشناس امور بیمارستان ها، کارشناس خدمات بهداشت و درمان اضطراری.

شرایط عمومی استخدام در جمعیت هلال احمر

داوطلب باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد.
کارت پایان خدمت یا معافیت دائم پزشکی را دارا باشد.
عدم اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را داشته باشد.
دارا بودن عدم سو پیشینه کیفری.
سلامت جسمانی و روانی و توانایی انجام کار در شغل مورد نظر را داشته باشد.
ممنوعیت استخدام در هیچ کدام از ارگان های دولتی به موجب رای مراجع ذیصلاح را نداشته باشد.

شرایط اختصاصی استخدام در سازمان جمعیت هلال احمر

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی، باید قبل از تمام شدن زمان ثبت نام، در مقطع تحصیلی مشخص شده در جدول فارغ التحصیل شده باشند.
متقاضیان دارای کارت معافیت پزشکی، امکان شرکت در آزمون مشاغل مرتبط با امداد و‌ نجات را نخواهند داشت.
داوطلبانی که حین انجام امورامدادی دچار سانحه و نقص عضو شده باشند، شامل امتیازی در مرحله مصاحبه استخدامی و آزمون عملی می شوند.

دانلود سوالات استخدام جمعیت هلال احمر

شرایط سنی داوطلبان استخدام جمعیت هلال احمر

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی در این سازمان از نظر سنی، دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر سن ۲۸ سال، داوطلبان دارای مدرک کارشناسی حداکثر ۳۰ سال، داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد حداکثر ۳۲ سال و‌ متقاضیان دارای مدرک دکتری حداکثر ۴۰ سال سن را داشته باشند.

چه کسانی شامل معافیت شرط سنی و افزایش حداکثر سن مجاز می شوند؟

برای آقایان به مدت خدمت سربازی، به حداکثر شرط سنی مجاز افزوده می شود. متقاضیانی که سابقه پرداخت حق بیمه، به مدت خدمت مستمر و‌ تمام وقت از سمت جمعیت هلال احمر را داشته باشند، به میزان سابقه فعالیت و پرداخت بیمه، تا ۵ سال به شرط سنی آنها، افزوده می شود.
ارائه گواهی لازم از سوی مدیر عامل و تایید حوزه های اختصاصی، به ازای هر سه سال سابقه فعالیت دائم امداد گران، نجاتگران و داوطلبان فعال، یک تا سه سال به شرط سنی افزوده میشود.

شرایط داوطلبان بومی استخدام هلال احمر

باید شهرستان یا استان محل تولد داوطلب، با استان مورد تقاضا برای استخدام یکسان باشد.
کارمندان رسمی و پیمانی دولت و همسر و فرزندان آنان، استان محل خدمت یا باز نشستگی شان، با محل استان مورد تقاضا برای استخدام یکسان باشد.
داوطلب حداقل ۴ سال از سال های تحصیلی خود را به صورت متوالی، در استان محل مورد تقاضا برای ثبت نام، گذرانده باشد.
داوطلب یا پدر و مادر و همسر وی، ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام را داشته باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدام جمعیت هلال احمر

برای ثبت نام در آزمون استخدامی هلال احمر، مدارکی مورد نیاز می باشد که در متن زیر به آنها میپردازیم.
۱.فایل اسکن شده عکس ۴*۳
۲.اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن
۳.اصل کارت ملی و‌ کپی پشت و رو
۴.اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی از آن
۵.اصل مدارک و سوابق امداد گری، نجاتگری یا عضویت سازمان جوانان
۶.تصویر سوابق کاری مرتبط
۷.اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

چگونه از زمان ثبت نام استخدام جمعیت هلال احمر مطلع شویم؟

این سازمان به منظور تامین نیروی مورد نظر خود در موقعیت های شغلی مشخص شده، اطلاعیه ای را منتشر می کند تا از بین افراد واجد شرایط، استخدامی سازمان را انجام دهد.
زمان بندی ثبت نام آزمون همانند سایر دستگاه های اجرایی، از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود که داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت، در آزمون ثبت نام و شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون و‌ مصاحبه حضوری و تایید صلاحیت توسط واحد گزینش این سازمان، استخدام شوند.

معرفی منابع و‌ نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدام جمعیت هلال احمر

سازمان جمعیت هلال احمر همانند سایر دستگاه ها، منابع عمومی برای آزمون استخدامی، در نظر میگیرد. این منابع شامل: معارف اسلامی ( داوطلبان اقلیت های دینی از پاسخ به این بخش معاف می باشند)، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، فناوری اطلاعات، هوش و‌ توانمندی ذهنی می باشد.
منابع تخصصی این آزمون برای هر یک از رشته های شغلی مورد نظر برای استخدام، متفاوت می باشد که داوطلبان با مراجعه به دفترچه عمومی استخدام، میتوانند از این منابع اطلاع کسب کنند.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر

این سازمان برای جذب نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز خود، سالانه آزمون استخدامی را برگزار میکند که داوطلبان با شرکت در این آزمون و قبولی در آن وارد مرحله مصاحبه حضوری شده که در صورت تایید واحد گزینش سازمان، می توانند شروع به کار کنند. داوطلبان برای ثبت نام و انجام تمامی این مراحل، از طریق مرورگر وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از دریافت دفترچه عمومی و‌مطالعه کامل آن، اقدام به ثبت نام می کنند.

دانلود منابع کامل و سوالات استخدامی جمعیت هلال احمر

دفترچه عمومی آزمون استخدامی جمعیت هلال احمر

این دفترچه شامل مواردی چون: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، هزینه شرکت در آزمون، قوانین و شرایط در نظر گرفته شده برای برگزاری آزمون، مشاغل مورد نیاز برای استخدام، رشته های قابل پذیرش، شرایط سنی قابل قبول برای استخدام و شرایط عمومی و اختصاصی می باشد.
keyboard_arrow_up