سوالات استخدامی بانک سینا

سوالات استخدامی بانک سینا: شرکت خدمات مالی و بانکداری ایرانی است، که در سال ۱۳۸۷ از دارایی‌های مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد تأسیس شد. بانک سینا برای گرفتن مجوز فعالیت باید با تغییر ماهیت حقوقی، بخشی از سهام خود را در بازار بورس تهران به صورت عمومی عرضه می‌کرد. این سهام در سال ۱۳۸۷ در بازار به بخش خصوصی واگذار شد.با این وجود هنوز سهام‌دار عمده آن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.
بر اساس قوانین بورس و خصوصی‌سازی ایران بخش دیگری از بقیه سهام این بانک باید به مرور به بخش خصوصی واگذار شود. بانک سینا تحت مدیریت یک هیئت مدیره و یک هیئت عامل اداره می‌شود.
سوالات استخدامی بانک سینا
سوالات استخدامی بانک سینا
بانک سینا از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد در سال 1364 با هدف اولیه انجام عملیات پولی، مالی و اعتباری و تامین نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی و جذب سپرده های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش های مختلف اقتصادی با سرمایه 10 میلیارد ریال تاسیس گردید و از همان ابتدا با افتتاح شعب در برخی مناطق اقدام به بهره برداری و انجام عملیات بانکی نمود.
در جهت دستیابی به سطح استانداردهای مورد پذیرش ازطرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تصویب افزایش سرمایه تا سطح 2000 میلیارد ریال، ابتدا سرمایه از مبلغ 70 میلیارد ریال به مبلغ 500 میلیارد ریال و سپس در دو مقطع به مبلغ 1500 و 2000 میلیارد ریال افزایش یافته و در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 23 خرداد 1386 همزمان با تغییر نام بنیاد به سینا به تصویب رسید و در تاریخ 14 شهریور 1386 مجوز ورود به بورس اوراق بهادار تهران نیز با نماد «وسینا» با کد بورسی شماره 05-19-65 صادر گردید. بانک سینا مجددا در پی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 28 تیرماه 1389 این میزان سرمایه را 50 درصد افزایش داد و به 3 هزار میلیارد ریال رساند. این مبلغ سرمایه در 22 آذر 89 به ثبت رسید.
همچنین پیرو مصوبه مجمع عمومی فوق العاده بانک سینا در 31 اردیبهشت 1390 و مجوز شماره 121/135997 مورخ 23 فروردین ماه 1390 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر افزایش سرمایه از طریق صدور سهام جدید، پذیره نویسی سهام بانک سینا انجام شد و مبلغ سرمایه به 4000 میلیارد ریال رسید. بانک سینا سرمایه جدید را روز 26 مهرماه 1390 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رساند.
افزایش سرمایه بانک سینا مجددا در مجمع عمومی فوق العاده این بانک در 27 تیر 1391 به میزان 2000 میلیارد ریال دیگر به تصویب رسید که این مصوبه، سرمایه بانک را به مبلغ 6000 میلیارد ریال رساند.

دانلود سوالات استخدامی بانک‌ها

با نوجه به لزوم افزایش سرمایه جهت اصلاح ساختار مالی (با توجه به گسترش فعالیت ها)، بانک سینا با اخذ مجوز از بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان بورس اوراق بهادار و نیز مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، سرمایه بانک را طی چند مرحله و نهایتا در تاریخ 3 آذر 93 به مبلغ 10.000 میلیارد ریال افزایش داد.
بانک سینا در جهت تقویت شاخص های رقابتی به ویژه افزایش توان تسهیلات دهی، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و توسعه روابط بانکی بین الملل در خصوص اخذ خطوط اعتباری ارزی، پذیرش ضمانتنامه ها، اعتبارات اسنادی و نظیر آن، در 16 دی 1399 پیشنهاد افزایش 154 درصدی افزایش سرمایه را در مجمع ارائه کرد که با موافقت سهامداران رقم سرمایه بانک سینا به بیش از 25 هزار میلیارد ریال رسید.
بانک سینا با توجه به ضرورت فعالیت هر چه بیشتر در بازار پول و لزوم رقابت در ارائه خدمات، در کنار توسعه شعب خود در تهران، نسبت به توسعه شبکه شعب در سایر نقاط کشور نیز اقدام نمود. احترام به مشتری، خلاقیت و نوآوری، صداقت و درستکاری و گسترش روزافزون شعب، برنامه های استراتژیک بانک سینا است.
بانک سینا در روزهای پایانی سال 87 موفق به دریافت مجوز فعالیت بانکی خود از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید. فعالیتهای بانک سینا مطابق اساسنامه، شامل انجام کلیه عملیات پولی، مالی و اعتباری و فعالیت در بخش های مختلف اقتصادی با اشخاص حقیقی و حقوقی باشد.

نحوه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سینا

بانک سینا جزو بانک‌های خصوصی کشور می‌باشد که برای جذب نیرو در موقعیت‌ها و رده‌های شغلی مورد نیاز خود، آزمون استخدامی را به صورت داخلی و از طریق سایت اصلی خود برگزار می‌کند. داوطلبان واجد شرایط برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی باید به آدرسsinabank.ir مراجعه کرده و در آزمون شرکت کنند. آزمون استخدامی این بانک در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری صورت می‌گیرد. در صورتی که داوطلبان در دو مرحله نمره قبولی را کسب نمایند، در صورت تایید واحد گزینش، استخدام می‌شوند.

مراحل ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سینا

متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک سینا، ابتدا باید وارد سایت اصلی بانک به آدرس sinabank.ir شده و روی گزینه استخدام بانک کلیک کنند. سپس اطلاعات مورد نظر و عکس پرسنلی خود را در قسمت مورد نظر بارگزاری کرده و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنند. در صورت استخدام با رزومه، رزومه کاری خود را در سایت بارگزاری کرده و کد رهگیری را در پایان مراحل ثبت‌نام دریافت نمایند.

شرایط عمومی استخدام بانک سینا

فرد داوطلب استخدام در بانک سینا، باید به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد داشته باشد.
تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.
آقایان باید کارت پایان خدمت یا معافیت دائم را دارا باشند.
سابقه اعتیاد به مواد مخدر و استفاده از دخانیات را نداشته باشد.
در زمان ثبت‌نام، در دانشگاه‌ها و مراکز ‌آموزش عالی مشغول به تحصیل نباشد.
از سلامت جسمی و روانی و توانایی انجام کار در شغل مورد تقاضا برای استخدام، برخوردار باشد.

شرایط اختصاصی استخدام بانک سینا

داوطلبان استخدام در بانک سینا باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
پذیرفته شدگان نهایی برای استخدام در این بانک، باید به مدت ۵ سال تعهد محضری مبنی بر عدم درخواست جابجایی ارائه دهند.
حداقل معدل برای کلیه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، ۱۵ می‌باشد.
داوطلبان حتما باید بومی و‌ ساکن شهر مورد تقاضای بانک سینا باشند.
داوطلبانی که قصد استخدام در بانک سینا را دارند، می‌توانند در رده‌های شغلی بانکدار، فنی مهندسی و فناوری اطلاعات ثبت‌نام کنند.

شرایط سنی داوطلبان استخدام بانک سینا

داوطلبان فارغ التحصیل در رشته‌های مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، امور بانکی، رشته حسابداری کلیه گرایش‌های مالی، اقتصاد نظری، اقتصاد بازرگانی، پول و بانکداری، ریاضی و آمار، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مهندسی عمران در مقطع کارشناسی باید دارای حداکثر ۲۷ سال سن و در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۳۰ سال سن را داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سینا

فرد داوطلب برای استخدام در بانک سینا، باید مدارک زیر را ارائه دهد:
اسکن عکس پرسنلی فرد داوطلب
اسکن کارت ملی به صورت پشت و رو
اسکن تمامی صفحات شناسنامه فرد داوطلب
اسکن پشت و رو کارت پایان خدمت و معافیت دائم آقایان
اسکن مدرک تحصیلی فرد متقاضی
ارائه رزومه کاری فرد متقاضی

چگونه از زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سینا مطلع شویم؟

واجدین شرایط برای استخدام در بانک سینا، باید به سایت اصلی بانک به آدرس sinabank.ir مراجعه کرده و با دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون، از زمان و‌ نحوه برگزاری آزمون، منابع عمومی و تخصصی آزمون، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، نحوه تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام و زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی مطلع شوند.

معرفی منابع و نمونه سوالات عمومی و تخصصی برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک سینا

منابع عمومی شامل دروسی از جمله معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و توانمندی ذهنی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، فناوری اطلاعات و مهارت‌های هفتگانه و ادبیات انگلیسی می‌باشد.
منابع تخصصی نیز شامل حسابرسی، اقتصاد خرد و‌ کلان، بودجه، حسابداری میانه، حسابداری صنعتی، دروس مدیریت بازرگانی، حقوق بین الملل، حقوق جزا، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مالی و زبان تخصصی انگلیسی می‌شود.

نحوه ورود به سامانه آزمون استخدامی بانک سینا

ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک سینا به صورت آنلاین می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و دفاتر این بانک نمی‌باشد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی بانک به آدرس sinabank.ir مراجعه کرده و در آزمون استخدامی بانک، ثبت‌نام کنند. شایان ذکر است که استخدامی این بانک از طریق رزومه نیز صورت می‌گیرد که داوطلبان باید رزومه خود را به آدرس ذکر شده در زمان مقرر، ارسال نمایند.

مجموعه سوالات استخدامی بانک آینده شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

مجموعه سوالات استخدامی بانک سینا شامل : (همه سوالات دارای پاسخنامه میباشد)

  • سوالات ادبیات فارسی به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات زبان انگلیسی به همراه پاسخنامه 464 سوال
  • سوالات احکام و معارف اسلامی به همراه پاسخنامه 770 سوال
  • سوالات دانش کامپیوتر و مهارت های هفتگانه (ICDL) به همراه پاسخنامه 455 سوال
  • سوالات دانش سیاسی و اطلاعات عمومی و دانش اجتماعی و تاریخی به همراه پاسخنامه 350 سوال
  • سوالات هوش و استعداد تحصیلی مقدماتی و پیشرفته به همراه پاسخنامه 470 سوال
  • سوالات آمار و ریاضی به همراه پاسخنامه 823 سوال

توجه : مجموعه سوالات استخدامی بانک سینا شامل ویژگی های زیر میباشد

  • این مجموعه شامل سوالات آزمونهای گذشته، سوالات مشابه و پرتکرار آزمونهای برگزار شده میباشد.
  • سوالات چندین بار توسط تیم آموزشی و کارشناسی بررسی شده و عاری از خطا میباشد.
  • پاسخنامه سوالات در انتهای فایلها به منظور شبیه سازی آزمون به صورت جدولی میباشد و گزینه صحیح در صورت سوال علامت زده نشده است تا بتوانید میزان دقیق تسلط خود به مباحث را بسنجید.
  • بد نیست قبل از برگزاری آزمون نگاهی به نمونه سوالات بیندازیم و شانس قبولی خود را تا 80 درصد بالا ببریم.
  • درصورتیکه شما هم در آزمون استخدامی شرکت نموده اید، این نمونه سوالات منبع خوبی برای مطالعه هستند.

دانلود سوالات استخدامی بانک ها

keyboard_arrow_up

از آزمون استخدامی سال 1403 جا نمونید!!!

پکیج سوالات آزمون های استخدامی ادوار گذشته بهمراه پاسخنامه تشریحی …